Avatar billede nae Nybegynder
14. juli 2006 - 09:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel i Csharp

Hej eksperter
Jeg har rodet lidt med excel componenten til csharp, men har lidt problemer med at finde ud af hvor mange "entries" der er i en kolonne. Pt. skal jeg sætte den manuelt:

int max = 10;

Excel.Range range = worksheet.get_Range("A" + 1.ToString(), "A" + max.ToString());

Kan det ikke gøres nemmere?
Avatar billede nae Nybegynder
14. juli 2006 - 10:25 #1
Ingen eksperter der kan hjælpe?
Avatar billede nae Nybegynder
14. juli 2006 - 21:01 #2
*bump*
Avatar billede senil Nybegynder
17. juli 2006 - 10:46 #3
hvad mener du med "entries"...?
Jeg har arbejdet lidt med at lave et excel ark ud fra data fra en DB, Det er meget slave arbejde i at kode det. Og har man forskellige mængder data som skal skrives til filen, så skal man lige holde tungen lige i munden, ellers kommer layoutet til at se grimt ud.
Avatar billede nae Nybegynder
19. juli 2006 - 08:30 #4
Jeg skal ikke flytte noget ind i et excel ark, men have noget ud fra et excel ark. Jeg vil gerne have en hel kolonne i et excel ark, men hvordan finder jeg ud hvor lang kolonnen er?
Avatar billede nae Nybegynder
21. juli 2006 - 11:54 #5
Er der ingen eksperter der kan hjælpe?
Avatar billede stig-b Nybegynder
21. juli 2006 - 18:21 #6
Avatar billede stig-b Nybegynder
21. juli 2006 - 18:26 #7
Jeg har leget lidt med at omsætte VBA til VB.Net (Visual Studio 2003) for et års tid siden, og selve det at programmere fra Visual Studio til Excel kunne lade sig gøre ved at omsætte kode fra "Excel 2003 Power Programming" with VBA til VB.Net, men lige nøjagtig dit problem har jeg ikke prøvet. Men hvem ved..?
Avatar billede nae Nybegynder
25. juli 2006 - 13:25 #8
Tak for svaret stig-b, hvis du lægger et svar får du dine point :)
Avatar billede stig-b Nybegynder
27. juli 2006 - 09:50 #9
Svar :)