Avatar billede ndesoft Nybegynder
12. juli 2006 - 01:46 Der er 17 kommentarer

Kalender design og funktion.

Har leget lidt med en kalender, som jeg skal have udbygget til at blive i samme stil som mozillas sunbird, bare på internettet.

Jeg kunne derfor godt tænke mig om i herinde, kunne fortælle mig hvad i synes om design og funktionalitet, som det ser ud nu.
Og om der er nogle "bugs" der skal væk.

Vil lige sige at den har problemer med år 0...
Avatar billede ndesoft Nybegynder
12. juli 2006 - 01:47 #1
ups... kalenderen kan ses her:
http://calendar.ndesoft.dk/
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
12. juli 2006 - 08:25 #2
hej jeg har prøvet din kalender og jeg synes at den virker fint og jeg synes at designet ser fint ud men efter min menig kun teksten ¨åske godt være lidt mørker idet at det falder meget ind i at de falder ind i den øverste menu jeg har prøvet din kalender både i IE og FF der virker den fint i begge
mhv
torben
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 08:35 #3
Efter min mening kunne du sagtens udelade "Der er ingen beskeder" - Det gør det nemmere at overskue, hvad kalenderen indeholder.

/1.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
12. juli 2006 - 13:32 #4
Takker for feedbacken, jeg vil kigge på det...
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2006 - 19:32 #5
Den er rigtig flot.. jeg ville måske give den en fast bredde og højde, da det for mig bliver uoverskueligt stort, selvom jeg har en almindelig 1280*1024 opløsning.

Det ville være rigtig lækkert hvis eventsne blev indsat i databasen med AJAX.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
15. juli 2006 - 23:06 #6
Jeg har valgt at lave størrelsen variabel, da den skal kunne bruges i et større system ligesom mozilla sunbird.

ang. AJAX, så vil jeg kigge på det...
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. juli 2006 - 10:13 #7
Hej ndesoft. Står og mangler en meget simpel php-kalender og din ser ud til at opfylde de fleste af de ønsker jeg har. Er det noget kode du vil af med, så jeg kan bygge videre på den? Den skal b la kunne brugerstyres og centralstyres (Admin).

Du kan selvf. få koden tilbage efter komplitering, hvis det er noget du har brug for.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
19. juli 2006 - 21:49 #8
Har samlet de 422 linier af de 637 i en tekst fil:
http://calendar.ndesoft.dk/source.txt

Indhold og funtionalitet er op til dig at lave. Kalenderen skulle virke som den er nu.

Ellers kan du skrive hvis du har spørgsmål.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2006 - 09:37 #9
Du er en perle.
Skal bygge lidt videre på den. B la med Oracle og lidt styring, så kan du se om du kan bruge det.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
20. juli 2006 - 19:07 #10
i kraft af at jeg bruger php bruger jeg også MySQL der er langt hurtigere og mere stabil end Oracle. Derfor takker jeg nej. Har selv fuld databse kontrol over min kalender så dette bliver heller ikke nødvendigt. Ellers mange tak...
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2006 - 19:22 #11
Den diskussion tror jeg ikke vi skal komme ind på (MySQL vs Oracle) ;o)
Avatar billede ndesoft Nybegynder
20. juli 2006 - 20:09 #12
Vi kan da godt diskutere MySQL 5.0 VS Oracle 10:

http://www.suite101.com/article.cfm/oracle/115560/1

MySQL: 50 point.
Oracle: 50 point.

Af store sites, der kører MySQL kan nævnes:
Google og Wikipedia. Begge har databaser med over 5 mia rækker. Wikipedia's database fylder et godt stykke over 9TB.

Desuden er MySQL gratis og kan bruges af enhver. Det er godt, hvis man som jeg, laver hjemmesider til en bred målgruppe hvor serverne helst skal være billige og stabile. Det giver også mulighed får selv at teste sider hos sig selv uden at skulle af med penge for at køre Oracle.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
10. august 2006 - 21:52 #13
Savner mulighed for forskellige views - dag, uge, måned, år.

Jeg synes ikke det er nok at der står at der er en besked, der burde istedet for være et lille udsnit af beskeden.

Fast bredde er at foretrække.

Link der er overflødige skal ikke være der - dvs. linket til 'idag' bør ikke være der, når man allerede er på den aktuelle dag.

Et lille sigende ikon vil være at foretrække i stedet for teksten 'Opret ny besked' - det ville også gøre det hele mere overskueligt.

Personligt ville jeg bruge nogle stærkere farver, da jeg synes det bliver lidt for fesent.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
11. august 2006 - 00:01 #14
Alexander:
Jeg arbejder på højtryk for at få mere funktionalitet. Som nævnt øverst kommer kalenderen til at indgå i et større system.

Du kan se hvordan projektet skrider frem på:
http://calendar.ndesoft.dk/frameset.php

Siden er stadig under udvikling, og det er endnu ikke muligt at oprette beskeder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. september 2006 - 22:45 #15
Der er en lille bug i programmet. Hvis den sidste dag i måneden er en lördag, bliver den förste dag näste måned en mandag. Så du skal checke om förste dag i måneden er 0 (hvilket den bliver sat til når ovennävnte problem opstår) og sätte den til 1. Og så skal du ändre på antal dage i ugen også.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. september 2006 - 22:46 #16
PS. Du kan se problemet i septemmber til oktober.
Avatar billede ndesoft Nybegynder
03. september 2006 - 00:25 #17
Michael:
Tak for opdagelsen... Havde jeg ikke set... Kigger på det hurtigst muligt...