Avatar billede froenie Nybegynder
10. juli 2006 - 14:33 Der er 12 kommentarer

Mister data, Stylesheet

Jeg har en form som indeholder diverse kontroller plus en usercontrol.
usercontrollen indeholder et varieret antal nye usercontroller. Disse indeholder grids med data.
Mit problem er at jeg med stylesheet vil lave en printvenlig side, hvilket går ok. Jeg får skjult det jeg vil, men alt data i mine grids er væk. Dvs. Cellerne er der men de er tomme.
Hvis jeg ikke linker til stylesheetet så ser data fine ud....

Nogen ide om hvad problemet er?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 23:20 #1
Det lyder som om du bruger et Microsoft-program til at udvikle siderne? Du skulle måske flytte spørgsmålet til Programmering/Script/ASP eller ASP.NET, for det kunne godt lyde som om dit problem er lidt mere relateret til det end til CSS som sådan.

Mit umiddelbare bud (men det er rent gæt) er, at du i dit link til dent printervenlige side ikke får overført data.
Avatar billede froenie Nybegynder
10. juli 2006 - 23:59 #2
Du har nok ret i at det måske ligger et andet sted.
Det er samme side der bliver vist jeg bruger bare media="print" i mit link til css-filen. Så på formen er der masser af data i gridsne, men hvis jeg print previewer, så er der ingen. (på nær hvis jeg fjerner link til stylesheet)
Programmet er MS visual studio 2005.

Hvis dette ikke hjalp, så prøver jeg at flytte spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2006 - 01:44 #3
Skal det forstås således, at når du ser den printvenlige side i browseren, så har den de korrekte data, men når du derefter vælger Vis udskrift, så er data væk?
Avatar billede froenie Nybegynder
11. juli 2006 - 09:12 #4
Ja browseren viser pænt data. Og det gør Vis udskrift os hvis jeg ikke bruger stylesheet, ellers forsvinder de på mystisk vis....
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2006 - 14:55 #5
Så er det nok alligevel dit stylesheet, som gør et eller andet underligt.

Må man se siden og stylesheetet?

PS. Jeg er nok væk indtil engang torsdag aften.
Avatar billede milandt Nybegynder
12. juli 2006 - 00:44 #6
lad være at brug VS.NET's drag and drop grid, til at designe dine sider. Skriv din html "i hånden".

VS.NET har en dårlig vane med at fucke din hmtl op, bare du skifter over i wysiwyg mode og tilbage i html mode.
Avatar billede froenie Nybegynder
12. juli 2006 - 08:41 #7
Ja jeg ved at den kan opføre sig lidt underligt engang imellem. Men her ser det jo fint ud hvis jeg holder stylesheetet ude. Så jeg er tilbøjelig til at tro at det er mig der har fejlen.

Mit stylesheet ser sådan ud:
.Overskrift
{
    position:relative;
    left: 350px;
}
.Hide
{
    visibility:hidden;
}
#Table2
{
    visibility:hidden;
}
#Table1
{
    visibility:hidden;
}
#Table5
{
    visibility:hidden;
}

Formen ser således ud: (I head vil der så ligge et link til stylesheetet)
<HEAD>
        <title>Noget</title>
        <meta content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1" name="GENERATOR">
        <meta content="Visual Basic .NET 7.1" name="CODE_LANGUAGE">
        <meta content="JavaScript" name="vs_defaultClientScript">
        <meta content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" name="vs_targetSchema">
    </HEAD>
    <body bgColor="#e7e7db" MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form id="Form1" style="TEXT-ALIGN: left" method="post" runat="server">
            <TABLE id="Table2" style="Z-INDEX: 100; LEFT: 0px; WIDTH: 420px; POSITION: absolute; TOP: 80px; HEIGHT: 22px"
                cellSpacing="1" cellPadding="1" border="0">
                <TR>
                    <TD style="WIDTH: 149px" colSpan="1"><asp:button id="btnOpdater" runat="server" Text="Refresh" Width="144px" Height="20px"></asp:button></TD>
                    <TD style="WIDTH: 125px"><INPUT id="btnPrint" style="WIDTH: 120px; HEIGHT: 20px" onclick="window.print()" type="button"
                            value="Print all"></TD>
                    <TD><asp:button id="btnUdskrivKontoUdtog" runat="server" Text="Print selected" Width="120px" Height="20px"
                            Visible="False"></asp:button></TD>
                </TR>
            </TABLE>
            <TABLE id="Table1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 8px; WIDTH: 560px; POSITION: absolute; TOP: 8px; HEIGHT: 24px"
                cellSpacing="1" cellPadding="1" border="0">
                <TR>
                    <TD style="WIDTH: 96px"><asp:label id="Label3" runat="server" Font-Names="Arial" Font-Size="10pt" Font-Bold="True">Currency</asp:label></TD>
                    <TD style="WIDTH: 85px"><asp:radiobutton id="radiobtn_all" runat="server" Text="All" Visible="False" Font-Names="Arial" Font-Size="10pt"
                            AutoPostBack="True" GroupName="valg"></asp:radiobutton></TD>
                    <TD><asp:radiobutton id="radiobtn_dkk" runat="server" Text="DKK" Font-Names="Arial" Font-Size="10pt"
                            AutoPostBack="True" GroupName="valg"></asp:radiobutton></TD>
                    <TD><asp:radiobutton id="radiobtn_eur" runat="server" Text="EUR" Font-Names="Arial" Font-Size="10pt"
                            AutoPostBack="True" GroupName="valg"></asp:radiobutton></TD>
                    <TD><asp:radiobutton id="radiobtn_usd" runat="server" Text="USD" Font-Names="Arial" Font-Size="10pt"
                            AutoPostBack="True" GroupName="valg"></asp:radiobutton></TD>
                </TR>
            </TABLE>
            <P>
                <TABLE id="Table4" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 0px; WIDTH: 100%; POSITION: absolute; TOP: 120px; HEIGHT: 76px"
                    cellSpacing="0" cellPadding="0" width="568" border="0">
                    <TR>
                        <TD>
                            <P><uc1:controlsamling id="ControlSamling1" runat="server"></uc1:controlsamling></P>
                        </TD>
                    </TR>
                    <TR>
                        <TD>
                            <TABLE id="Table5" style="Z-INDEX: 100; LEFT: 0px; WIDTH: 420px; POSITION: absolute" cellSpacing="1"
                                cellPadding="1" border="0">
                                <TR>
                                    <TD style="WIDTH: 149px"><asp:button id="btnOpdaterBund" runat="server" Text="Refresh" Width="144px" Height="20px"></asp:button></TD>
                                    <TD style="WIDTH: 125px"><INPUT id="btnPrint2" style="WIDTH: 120px; HEIGHT: 20px" onclick="window.print()" type="button"
                                            value="Print all"></TD>
                                    <TD><asp:button id="btnUdskrivKontoUdtogBund" runat="server" Text="Print selected" Width="120px"
                                            Height="20px" Visible="False"></asp:button></TD>
                                </TR>
                            </TABLE>
                        </TD>
                    </TR>
                </TABLE>
                <asp:label id="lblHeader" style="Z-INDEX: 104; LEFT: 424px; POSITION: absolute; TOP: 48px"
                    runat="server" Font-Names="Arial" Font-Size="16pt" Font-Bold="True" CssClass=".Overskrift">List of liabilities</asp:label></P>
        </form>
    </body>

Håber det giver nogen mening :)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 12:52 #8
Er lige tilbage på pinden et kort øjeblik.

Jeg mente nu egentlig siden efter at webserveren har gjort sit arbejde. Altså som den ser ud for browseren. Et link til den kørende side vil kunne gøre det, men ellers indholdet fra "Vis kilde" på den relevante side.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 12:54 #9
Hvis muligt vil det være bedst, hvis du tager en udgave af siden, hvor der ikke er så meget data på, så der er mindre kode at kigge igennem.
Avatar billede froenie Nybegynder
12. juli 2006 - 13:49 #10
Ok, det her er taget fra vis kilde.

Dette er starten på hovedsiden:

            <TABLE id="Table2" style="Z-INDEX: 100; LEFT: 0px; WIDTH: 420px; POSITION: absolute; TOP: 80px; HEIGHT: 22px"
                cellSpacing="1" cellPadding="1" border="0">
                <TR>
                    <TD style="WIDTH: 149px" colSpan="1"><input type="submit" name="btnOpdater" value="Refresh" id="btnOpdater" style="height:20px;width:144px;" /></TD>
                    <TD style="WIDTH: 125px"><INPUT id="btnPrint" style="WIDTH: 120px; HEIGHT: 20px" onclick="window.print()" type="button"
                            value="Print all"></TD>
                    <TD><input type="submit" name="btnUdskrivKontoUdtog" value="Print selected" id="btnUdskrivKontoUdtog" style="height:20px;width:120px;" /></TD>
                </TR>
            </TABLE>
            <TABLE id="Table1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 8px; WIDTH: 560px; POSITION: absolute; TOP: 8px; HEIGHT: 24px"
                cellSpacing="1" cellPadding="1" border="0">
                <TR>
                    <TD style="WIDTH: 96px"><span id="Label3" style="font-family:Arial;font-size:10pt;font-weight:bold;">Currency</span></TD>
                    <TD style="WIDTH: 85px"></TD>
                    <TD><span style="font-family:Arial;font-size:10pt;"><input id="radiobtn_dkk" type="radio" name="valg" value="radiobtn_dkk" onclick="__doPostBack('radiobtn_dkk','')" language="javascript" /><label for="radiobtn_dkk">DKK</label></span></TD>
                    <TD><span style="font-family:Arial;font-size:10pt;"><input id="radiobtn_eur" type="radio" name="valg" value="radiobtn_eur" onclick="__doPostBack('radiobtn_eur','')" language="javascript" /><label for="radiobtn_eur">EUR</label></span></TD>
                    <TD><span style="font-family:Arial;font-size:10pt;"><input id="radiobtn_usd" type="radio" name="valg" value="radiobtn_usd" checked="checked" onclick="__doPostBack('radiobtn_usd','')" language="javascript" /><label for="radiobtn_usd">USD</label></span></TD>
                </TR>
            </TABLE>
            <P>
                <TABLE id="Table4" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 0px; WIDTH: 100%; POSITION: absolute; TOP: 120px; HEIGHT: 76px"
                    cellSpacing="0" cellPadding="0" width="568" border="0">
                    <TR>
                        <TD>
                            <P>

Herefter kommer der et væld af usercontroller, her er et eksempel på den første:
<TABLE id="Table2" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="98%" border="0">
    <TR>
        <TD style="LINE-HEIGHT: 0pt">
            <TABLE id="Table3" style="WIDTH: 100%; HEIGHT: 19px" cellSpacing="0" cellPadding="0" border="0">
                <TR>
                    <TD style="WIDTH: 455px"><span id="ControlSamling1__ctl0_lblCustomer" style="font-family:Arial;font-size:13pt;font-weight:bold;">Duan Lian Fu (      4431)</span></TD>
                    <TD><span id="ControlSamling1__ctl0_lblCurrency" style="font-family:Arial;font-size:13pt;font-weight:bold;">USD</span></TD>
                </TR>
            </TABLE>
            &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</TD>
        <TD></TD>
    </TR>
    <TR>
        <TD>
            <P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                <span id="ControlSamling1__ctl0_lbltitle" style="font-family:Arial;font-size:11pt;font-weight:bold;width:200px;">June 2006                      </span></P>
        </TD>
        <TD></TD>
    </TR>
    <TR>
        <TD><table cellspacing="0" rules="all" border="1" id="ControlSamling1__ctl0_grdExpenses" style="font-family:Arial;font-size:10pt;width:100%;border-collapse:collapse;">
    <tr style="color:White;background-color:#9D8F82;font-weight:bold;">
        <td style="width:20%;">Invoice No.</td><td style="width:20%;">Prompt date</td><td align="Right" style="width:5%;">Qty</td><td style="width:5%;">Frozen/Resale</td><td style="width:5%;">Cur.</td><td align="Right" style="width:10%;">Amount</td><td align="Right" style="width:10%;">Paid</td><td align="Right" style="width:5%;">Pct.</td><td align="Right" style="width:10%;">Due</td><td align="Right" style="width:10%;">
                            <label for="ControlSamling1__ctl0_grdExpenses__ctl1_CheckBox2">Select all</label><input id="ControlSamling1__ctl0_grdExpenses__ctl1_CheckBox2" type="checkbox" name="ControlSamling1:_ctl0:grdExpenses:_ctl1:CheckBox2" onclick="java script:SelectAllCheckboxes(this);" />
                        </td>
    </tr><tr style="background-color:White;">
        <td>
                            <a id="ControlSamling1__ctl0_grdExpenses__ctl2_LinkButton1" href="java script:__doPostBack('ControlSamling1$_ctl0$grdExpenses$_ctl2$LinkButton1','')">          18-1704542</a>

                        </td><td>27-06-2006</td><td align="Right">824</td><td></td><td></td><td align="Right">48.150,34</td><td align="Right">0,00</td><td nowrap="nowrap" align="Right">0,00</td><td align="Right">48.150,34</td><td align="Right">

                            <input id="ControlSamling1__ctl0_grdExpenses__ctl2_CheckBox3" type="checkbox" name="ControlSamling1:_ctl0:grdExpenses:_ctl2:CheckBox3" />
                        </td>
    </tr><tr style="background-color:#E7E7DB;">
        <td>
                            <a id="ControlSamling1__ctl0_grdExpenses__ctl3_LinkButton1" href="java script:__doPostBack('ControlSamling1$_ctl0$grdExpenses$_ctl3$LinkButton1','')">          18-1704675</a>

                        </td><td>29-06-2006</td><td align="Right">1.807</td><td></td><td></td><td align="Right">79.890,31</td><td align="Right">0,00</td><td nowrap="nowrap" align="Right">0,00</td><td align="Right">79.890,31</td><td align="Right">

                            <input id="ControlSamling1__ctl0_grdExpenses__ctl3_CheckBox3" type="checkbox" name="ControlSamling1:_ctl0:grdExpenses:_ctl3:CheckBox3" />
                        </td>
    </tr><tr style="color:White;background-color:#9D8F82;">
        <td align="Left" style="color:Black;font-weight:bold;"><b>SubTotal:</b></td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td><td align="Right" style="color:Black;font-weight:bold;">128.040,70</td><td align="Right" style="color:Black;font-weight:bold;">0,00</td><td>&nbsp;</td><td align="Right" style="color:Black;font-weight:bold;">128.040,70</td><td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table></TD>
        <TD></TD>
    </TR>
    <TR>
        <TD>
            <TABLE id="Table1" style="DISPLAY: none; VISIBILITY: hidden; HEIGHT: 27px" cellSpacing="0"
                cellPadding="0" width="100%" border="0">
                <TR>
                    <TD style="WIDTH: 527px" width="527" bgColor="#9d8f82" colSpan="0" rowSpan="0"><span id="ControlSamling1__ctl0_lblSubtotal">Subtotal</span></TD>
                    <TD style="WIDTH: 76px" bgColor="#9d8f82"><span id="ControlSamling1__ctl0_lblQTY" style="color:#9D8F82;">noget</span></TD>
                    <TD style="WIDTH: 61px; TEXT-ALIGN: right" bgColor="#9d8f82"><span id="ControlSamling1__ctl0_lblAmount" style="width:50px;">Label</span></TD>
                    <TD style="WIDTH: 93px; TEXT-ALIGN: right" bgColor="#9d8f82"><span id="ControlSamling1__ctl0_lblPaid" style="width:35px;">Label</span></TD>
                    <TD style="WIDTH: 60px; TEXT-ALIGN: right" bgColor="#9d8f82"><span id="ControlSamling1__ctl0_Lbl4" style="color:#9D8F82;">Lab</span></TD>
                    <TD style="WIDTH: 85px; TEXT-ALIGN: right" bgColor="#9d8f82"><span id="ControlSamling1__ctl0_lblDue" style="width:30px;"></span></TD>
                    <TD bgColor="#9d8f82"><span id="ControlSamling1__ctl0_Label3" style="color:#9D8F82;">Label.........</span></TD>
                </TR>
            </TABLE>
        </TD>
        <TD></TD>
    </TR>
</TABLE>

Tror desværre ikke at jeg kan gøre det bedre :(
Jeg takker for din standhaftighed.
Avatar billede roenving Novice
24. august 2006 - 02:10 #11
-- er du kommet længere ?-)
Avatar billede froenie Nybegynder
24. august 2006 - 08:43 #12
Næ, jeg har lidt opgivet det. Jeg har også andre prioriteter :) Men jeg er stadig interesseret hvis nogen har en løsning....