Avatar billede nat Nybegynder
06. juli 2006 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

c# datagrid forsvinder ved edit

Hej Eksperter jeg har følgende:
En knap der fylder et datagrid såldes:

private void Bt_hent_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
    FillServiceGrid();
}

og et grid med en editknap i, med følgende kode

public void DG_Service_Edit(Object sender, DataGridCommandEventArgs e)
{
DG_Service.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex;
DG_Service.DataBind();
}

Men når jeg klikke på edit, forsvinder gridet helt, jeg kan så få det vist igen ved at klikke på hent-knappen, men når jeg så klikker på edit igen, forsvinder gridet.

Hvad mangler jeg?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2006 - 08:49 #1
Du skal sikkert kalde FillServiceGrid(); - Du mangler at sætte DataSource og ligende i din DG_Service_Edit.
Avatar billede nat Nybegynder
10. juli 2006 - 10:46 #2
Jeg kalder da FillServiceGrid i min BT_Hent_Click, hvor skal jeg ellers kalde den? Og jeg har sat datasoruce i FillServiceGrid - kan da ikke sætte den i DG_Service_Edit. Sådan her ser mit FillServiceGrid() ud:

public void FillServiceGrid()
{
string data = DDL_Data.SelectedValue.ToString();

string sql = "select * from Service";

SqlConnection sconn = new SqlConnection(ProdSQLConnStr);
SqlDataAdapter sqladapter = new SqlDataAdapter(sql, sconn);
DataSet das = new DataSet();
sqladapter.Fill(das);

DG_Service.DataSource = das.Tables[0];
DG_Service.DataBind();
}
Avatar billede nat Nybegynder
12. juli 2006 - 09:59 #3
Never mind. Jeg fandt ud af at jeg manglede noget i OnInit, bla.

this.DG_Service.EditCommand+=new DataGridCommandEventHandler(DG_Service_Edit);