Avatar billede loho03 Nybegynder
06. juli 2006 - 11:44 Der er 5 kommentarer

opsætning af formular

Jeg har lavet en formular som kan ses på www.slicefruit.dk
men der er noget galt i min opsætning for når jeg får den sendt er kommer alle varernumrene først, så varenavnet og tilsidst antal kilo. Sidder der en derude der kan hjælpe mig med at ændre dette så det bliver sendt lige som det er ude på nettet, vil jeg blive utrolig glad.
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juli 2006 - 01:53 #1
SORT - This field allows you to choose the order in which you wish for your variables to appear in the e-mail that FormMail generates. You can choose to have the field sorted alphabetically or specify a set order in which you want the fields to appear in your mail message. By leaving this field out, the order will usually be the same order as they appeared in the form.
To add a "sort" field in Dreamweaver, place your cursor inside the form box and choose INSERT > FORM OBJECTS > HIDDEN FIELD. In the Properties window set NAME to be "sort". If you want to sort by a set field order, VALUE will start out as "order:" followed by the field names separated by commas. If you want to sort the fields alphabetically, insert the form as described above, but set VALUE equal to "alphabetic".
The HTML equivalent is:
To sort alphabetically: <input type=hidden name="sort" value="alphabetic">
To sort by a set field order: <input type=hidden name="sort" value="order:name1,name2,etc...">
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juli 2006 - 01:55 #2
Eller på dansk:

Giver mulighed for at vælge, hvilken rækkefølge felterne skal vises i e-mailen. Man kan vælge mellem at have felterne sorteret alfabetisk eller specificere rækkefølgende for hvert enkelt felt. Udlades dette felt, vil felterne normalt vises i den rækkefølge, de er indsat i formularen.

For specificering af de enkelte felter:

<input type="hidden" name="sort"
value="order:felt1,felt2,osv...">
Avatar billede loho03 Nybegynder
11. juli 2006 - 09:09 #3
Skal koden insættes før varenr eller efter antal kg
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juli 2006 - 13:03 #4
Det er en skjult linie - den vil ikke kunne ses i din formmail. Så indsæt den f.eks. før submit knappen - tror ikke det betyder så meget hvor du indsætter den:

Endnu et eksempel på en hel linie:

<input type="hidden" name="sort" value="order:afs,navn,email,url,msg,besked" />
Avatar billede loho03 Nybegynder
12. juli 2006 - 08:05 #5
Jeg vil gerne kunne modtage mailen så der står f.eks.

Varenr. 345 Varenavn Æbler Antal kilo 5

Kan dette lade sig gøre og i givet fald hvordan?