Avatar billede muggen Nybegynder
05. juli 2006 - 11:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

List filnavne fra folder i dropdownliste i FormView control

Jeg har en dropdown menu som skal liste navnene på alle billederfiler i en specificeret mappe. Koden virker fint når jeg bare bruger den i på en "ren" .aspx side, men jeg kan ikke få det til at virke når dropdown menuen ligger in en FormView kontrol i Insert mode. Jeg får at vide at, BilledeNyhedList (ID på dropdown menu) ikke eksisterer i den kaldte kontekst. Er det fordi koden ligger i Page_Load at den ikke virker på FormView kontrollen? Jeg hat vedhæftet koden her (i Page_Load event handleren i code behind filen):

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        string filePath = Server.MapPath("~/Upload/");
        string[] files = Directory.GetFiles(filePath);

        IDictionary sortedList = new SortedList();

        foreach (string path in files)
        {
            int fileNamePrefix = path.LastIndexOf(@"\") + 1;
            int fileNameLength = path.Length - fileNamePrefix;
            string fileName = path.Substring(fileNamePrefix, fileNameLength);

            sortedList.Add(path, fileName);
        }

        BilledeNyhedList.DataTextField = "value";
        BilledeNyhedList.DataValueField = "key";
        BilledeNyhedList.DataSource = sortedList;
        BilledeNyhedList.DataBind();

    }
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. juli 2006 - 11:36 #1
Har du selv sat denne (BilledeNyhedList) dekleration ind, eller hvor kommer den fra?
(hvis den ligger i dit formview - skal du finde den der)
Mvh
Avatar billede muggen Nybegynder
06. juli 2006 - 08:39 #2
BilledeNyhedList er id'et på dropdown menuen der er sat ind i FormView kontrollen i "Insert" mode (navn på FormView kontrollen er NyhedFormView). Jeg har prøvet NyhedFormView.xxx, men BilledeNyhedList er ikke tilgængelig via IntelliSense. Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede muggen Nybegynder
06. juli 2006 - 09:29 #3
Har selv fundet løsningen:
DropDownList ddl = (DropDownList)NyhedFormView.FindControl("BilledeNyhedList");

        ddl.DataTextField = "value";
        ddl.DataValueField = "key";
        ddl.DataSource = sortedList;
        ddl.DataBind();
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. juli 2006 - 10:29 #4
Fint :o) - det var egentlig også det jeg mente med at du skulle finde din liste i dit formview :o)
Mvh
Avatar billede muggen Nybegynder
10. juli 2006 - 09:34 #5
Ja, det var det. Send som svar så du kan få dine point!
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. juli 2006 - 00:30 #6
Vi kan dele :o) - det var ikke ligefrem en soleklar formulering du fik der :o)
Mvh
Avatar billede muggen Nybegynder
11. juli 2006 - 08:21 #7
Nej, du fortjener dem alle. Det kan godt være at du ikke kom med hele løsningen, men det var dig der sendte mig i den rigtige retning. Det er jo en større tilfredsstillelse når man med lidt hjælp selv finder den løsning man har brug for!
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. juli 2006 - 09:29 #8
Jamen så siger jeg mange tak :o)
Mvh