Avatar billede repro6 Nybegynder
05. juli 2006 - 09:30 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Simpel login funktion uden database

Hej,

Jeg er en nørd til programmering, og jeg vil derfor høre om der er nogen der har kendsskab til en simpel login funktion. Ved login skal den gå til en bestemt side.

PFT
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juli 2006 - 09:34 #1
Du kan kigge her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
Den er midt på siden.
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 09:39 #2
Skal det bare være meget simpelt og til en enkelt side at folk skal skrive et password for at kunne se denne? Hvis ja, kan jeg godt lave det for dig
Avatar billede repro6 Nybegynder
05. juli 2006 - 09:41 #3
Lige præcis ch007... og mange tak :-)
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 09:44 #4
Jeg laver lige et... fem minutter
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 09:53 #5
<%

Password = "Skrivpasswordether"

If request("tjek") = "ja" Then

    If Request.Form("Password") = Password Then
        Session("Login") = "godkendt"
    Else
        Session("Login") = "ikkegodkendt"
    End if

If Session("Login") <> "godkendt" Then

If Session("Login") = "ikkegodkendt" Then
    Response.write "<Center><Font color=red>Du er har ikke tilladelse til at se denne side...</Font><BR><BR></Center>"
End if

    Response.Write "<center><form style='margin-bottom:0px;padding-bottom:0px;' method='POST' action='?tjek=ja' target='_self'>"
        Response.Write "<BR>Password:<br>"
                Response.Write "<input type='password' name='Password' class='input' style='font-family:verdana; font-size:7pt; width:100px; height=17px; vertical-align:top'>"
                Response.Write "<br><INPUT TYPE='submit' VALUE='Log ind!'>"
        Response.Write "</form></center>"

Else

    Response.write "Du kan se denne side..."

End if
%>
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 09:54 #6
Så er det lavet... Du kan selv udskrifte:

Password = "Skrivpasswordether"

Med et nyt password
Avatar billede repro6 Nybegynder
05. juli 2006 - 10:02 #7
Super... Nu spørger jeg sikkert dumt, men jeg kan ikke se denne lille password field. I GoLive smider jeg koderne ind og vil se preview...men der kommer intet ud af det. :(
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 10:04 #8
Hmm?? Hvad kan du ikke se? Der hvor du skal skrive passwordet?

Det skal gerne se ud som:

http://www.houlborg.dk/eksperten/test.asp
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 10:20 #9
Hva så repro6? Kan du få det til at virke?
Avatar billede repro6 Nybegynder
05. juli 2006 - 10:30 #10
Desværre ikke rigtigt... Skal det i <head> eller tomt dokument?
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 10:57 #11
Det skal bare i et tomt dokument... Det skal jo gemmes som en ASP fil, ikke HTML. Jeg kender ikke goLive og ved ikke hvordan det fungerer...
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 10:59 #12
Selve dit dokument (det som du vil have beskyttet skal står i slutningen af min kode:

--
Else

    Response.write "Du kan se denne side..."

End if
--

Mellem Else og End if

Du kan bare slette linien Response.write "Du kan se denne side..."

Hvis du gerne vil indsætte alm HTML der, skriver du blot:

%>
la lal a alm HTML
<%

Altså %> og <% skal omkring...
Avatar billede repro6 Nybegynder
05. juli 2006 - 11:32 #13
Jeg prøvede i noteblok, og gemte som ASP... den viste stadig blot et blankt dokument...
Avatar billede ch007 Nybegynder
05. juli 2006 - 12:12 #14
Det kan jeg ikke forstå. Det burder den ikke... Kan du smide et link til din side, så kan jeg lige prøve at tjekke kilden...
Avatar billede repro6 Nybegynder
06. juli 2006 - 07:50 #15
Nu fungerer det!!! Men jeg vil gerne høre om du også kunne hjælpe mig med at lave en henvisning så jeg kan komme til en bestemt side når jeg har logget mig ind :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. juli 2006 - 08:22 #16
Du bruger bare
  If Request.Form("Password") = Password Then
        Session("Login") = "godkendt"
        Response.Redirect "minside.asp"
    Else
        Session("Login") = "ikkegodkendt"
    End if

Ændringen er at Response.Redirect "minside.asp" er indsat. Det er måde man sender brugeren videre til den side.
Avatar billede repro6 Nybegynder
06. juli 2006 - 08:39 #17
Med din ændring står der "Du har ikke tilladelse..etc" på skærmen så snart man har indtastet password...
Avatar billede repro6 Nybegynder
06. juli 2006 - 13:33 #18
Vrøvl....Jeg mener: Efter din ændring står der "Du har ikke tilladelse...etc" på skærmen inden man overhovedet har gjort noget... Mærkværdigt... :(
Avatar billede repro6 Nybegynder
06. juli 2006 - 13:51 #19
Så lykkedes det sgu på egen hånd... ;o)

Tak for hjælpen. Jeg vil gerne fordele points mellem jer... I har hjulpet godt begge. TAK!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. juli 2006 - 13:59 #20
np.
Jeg har smidt svar.
Hvad skulle du rette ?
Avatar billede repro6 Nybegynder
07. juli 2006 - 08:59 #21
Hvordan i hulen fordeler man point`?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. juli 2006 - 09:08 #22
ch007 skal også ligge et svar.
Når han har gjort det markere du begge vores navne ved at holde ctrl nede og tryk på navnene med venstre muse knap.
Derefter trykker du accepter.
Du kan allerede se mit navn i boksen (lige over hvor du skriver en ny kommentar til dette spm).,
Avatar billede repro6 Nybegynder
07. juli 2006 - 09:33 #23
Super... afventer svar fra CH007
Avatar billede ch007 Nybegynder
07. juli 2006 - 09:56 #24
Svar :)
Avatar billede ch007 Nybegynder
07. juli 2006 - 09:56 #25
Prøver lige igen :)
Avatar billede repro6 Nybegynder
07. juli 2006 - 10:22 #26
Jeg siger 1000 tak for hjælpen og rigtig god sommer!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. juli 2006 - 10:34 #27
np :) og tak i lige måde.
Avatar billede ch007 Nybegynder
08. juli 2006 - 03:30 #28
Lige over :)