Avatar billede janbn Nybegynder
04. juli 2006 - 15:25 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Gå til label/frame nr.

Hej
Når jeg loader en swf fil ind i en anden swf vil jeg gerne kunne gå til en bestemt label/frame nr. i den loadede fil.
Har tidligere brugt:
if (typeof startframe != "undefined") {
    gotoAndStop(startframe);
}
.. i den fil der loades ind

og
on (release) {
    loadMovieNum("flash/main.swf?startframe=kontakt", 0);
}

..på knappen fra den fil der loader

Nu kan jeg ikke få det til at virke. Kan det passe at det ikke virker med AS2.0 og FP 7.0?
Avatar billede janbn Nybegynder
05. juli 2006 - 11:48 #1
Slet ingen bud...?
Avatar billede janbn Nybegynder
06. juli 2006 - 08:31 #2
Hjælp - hjælp. Forhøjer til 100 p i håb om at nogen kan hjælpe.....
Avatar billede tribalroots Nybegynder
20. juli 2006 - 10:47 #3
I den flash fil jeg skabte kunne jeg blot bede den om at gotoAndPlay, altså;

_root.movieframe.gotoAndStop(374)

"movieframe" er den container (movieClip) hvori jeg loader min eksterne swf ind i.
Avatar billede janbn Nybegynder
20. juli 2006 - 11:36 #4
Okay, jeg var lige ved at opgive...tak for dit svar.
Jeg er ikke helt 100% med. Laver du et movieclip med instance "movieframe" som loader den nye swf og så hopper filmen hen til frame 374 i den loadede swf?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
20. juli 2006 - 12:40 #5
Ja, jeg loader swf'en ind på følgende måde:

loadMovie("filmen.swf", "_root.movieframe");

Her er "filmen.swf" self. den eksterne swf fil, mens "movieframe" er et tomt movieClip med instancenavnet "movieframe".

_root.movieframe.gotoAndStop(374) er et eksempel på hvordan jeg beder den hoppe til frame 374.
Avatar billede janbn Nybegynder
21. juli 2006 - 08:27 #6
hej tribalroots
Jeg har nu forsøgt at få det til at virke - uden tilstrækkelig formåen fra min side.

Jeg har lavet to swf´ere: test1.swf og test2.swf.
I test1.swf har jeg lavet en knap med følgende AS:
on (release) {
    loadMovieNum("test2.swf","_root.movieframe");
    _root.movieframe.gotoAndStop(2)
}
Samt et tomt MC med instancen "movieframe"

test2.swf indeholder 2 frames med hver sin figur samt et stop-action så den ikke kører i selvsving.

Når jeg tester test1.swf loader den test2.swf men ikke i frame 2.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede janbn Nybegynder
27. juli 2006 - 10:33 #7
Ingen bud på det?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
27. juli 2006 - 10:41 #8
Der var du, dude, jeg fik smidt mailen med linket hertil væk, derefter kunne jeg f***me ikke finden threaden igen! Totalt irreterende!
Jeg har lige nogle ting jeg skal ordne idag, men ellers vil jeg lige prøve at brygge noget sammen!

(Har husket at bookmark threaden denne gange)  ;-)
Avatar billede janbn Nybegynder
27. juli 2006 - 11:00 #9
1000 tak, det er bare i orden:-)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
28. juli 2006 - 16:01 #10
Ok, her er den så (extra super forsinket, blev superdrunk igår til en 70års):

http://www.tribalroots.org/swfload/

Du kan dl fla filerne:

http://www.tribalroots.org/swfload/swfload.rar
Avatar billede janbn Nybegynder
28. juli 2006 - 21:23 #11
Hej igen tribalroots
Tænk ikke på det med forsinkelsen - især ikke når du har været til fest..:-) Jeg er taknemmelig for din vedholdende indsats.
Jeg kan ikke åbne .fla filerne. Jeg har FlashMX2004, kan det være derfor?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
28. juli 2006 - 21:29 #12
Det er lige præcis grunden, sådanner, så skulle den være exporteret til mx!

http://www.tribalroots.org/swfload/mx.rar
Avatar billede janbn Nybegynder
29. juli 2006 - 10:17 #13
Hej tribalroots
Flot! Du har besvaret mit spørgsmål på fornem vis -> fortjente point.
Hvis du stadig har lyst til at hjælpe mig (?) har jeg et par uløste problemstillinger.
1: Hvordan udformes AS´et hvis man gerne vil springe til (loade) en bestemt frame i dims2.swf når man kommer til en given frame i dims1.swf? Altså ikke som nu hvor de forskellige knapper (i dims1.swf) afgør hvilken frame man kommer til i dims2.swf.
F.eks.: Frame10 i dims1.swf viser Frame 1 i dims2.swf, Frame 11 i dims1.swf viser Frame 2 i dims2.swf etc......Er du med?
2: Kan det hele kobles sammen med en preloader (i dims2.swf....)?
Jeg giver gerne flere point....
Avatar billede tribalroots Nybegynder
29. juli 2006 - 12:14 #14
Det burde du sagtens kunne gøre!
1. Bare gør det at du smider dit actionscript i framen istedet for knapperne, altså i frame 10 af dims1:

tellTarget("_root.container"){
    gotoAndStop(1);
}

Og på samme måde i frame 11:

tellTarget("_root.container"){
    gotoAndStop(2);
}

2. Preloaderen laver du bare i starten af dims2, så burde den køre som den skal! =)