Avatar billede spirrevip Nybegynder
03. juli 2006 - 14:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

pc logger af. administrationskontokode glemt

Jeg installerede et program der hed spydoktor eller noget lignende og så gik det galt for min computer. Programmet fandt nogle BHO som jeg slettede da jeg troede det var virus? Efter genstart bliver jeg hele tiden logget af. Har prøvet at reparere windows med recover cd'en men kan ikke huske koden til administrationskontoen, hvis jeg overhovedet har lavet en. Jeg er virkelig på den nu for jeg vil helst bevare mine fotos på computeren. Jeg har nemlig ikke fået lavet backup af dem endnu. Er der noget at gøre?

Med venlig hilsen
Spirrevip
Avatar billede overload.dk Nybegynder
03. juli 2006 - 14:34 #1
Har du mulighed for at sætte disken i en anden maskine som sekundær disk, og eventuelt tilgå de filer du vil tage backup af den vej igennem?
Avatar billede spirrevip Nybegynder
03. juli 2006 - 14:37 #2
ja som sidste udvej men vil helst undgå det. Kan man ikke kopiere filer fra recovery cd'en over på harddisken. altså overskrive de ødelagte
Avatar billede spirrevip Nybegynder
03. juli 2006 - 14:41 #3
i øjeblikket er jeg ved at prøve at køre chkdsk / r. Jeg ved ikke om det hjælper
Avatar billede overload.dk Nybegynder
03. juli 2006 - 14:44 #4
Kan du "fornemme" om det er windows eller et andet program der efter at have logget på, logger dig af igen?

For hvis det er windows vil jeg tro ikke det ikke hjælper meget, da sikkerhed og den slags emner i Win XP, er rimelig hightech og ja.. gør i nogle situationer deres arbejde godt, dvs meget sikkert og ikke bare lige til at overskrive.

Er det derimod et program som efter logon, logger dig af, så kan dette jo forhåbentlig slettes eller fjernes igen.
Avatar billede spirrevip Nybegynder
03. juli 2006 - 14:55 #5
jeg tror måske det er det spywareprogram som vistnok hed spydoktor. Det er i hvert fald nærliggende da det var det sidste jeg installerede. Men jeg kan ikke får computeren til at start op i fejlsikret tilstand så jeg har problemer med at slette det.
Avatar billede hcma Novice
03. juli 2006 - 15:46 #6
Avatar billede morhan Novice
03. juli 2006 - 15:54 #7
03. juli 2006 - 18:07 #8
... diverse steder anbefales det at UNDGÅ nævnte "spydoktor" ...

Jo - du må nok igennem proceduren her: http://www.eksperten.dk/artikler/651 ...
Good Luck...
Avatar billede spirrevip Nybegynder
04. juli 2006 - 10:39 #9
i går prøvede jeg en repair men det hjalp ikke. Jeg bliver stadig logget af inden jeg kommer på min profi. Nogen gange når jeg at se billedet på mit skrivebord men ingen ikoner og kort efter logger windows af. Har også forsøgt at skrive dette ved promten X:\I386>expand userinit.ex c:\windows\system32. Men der sker ingenting. kommandoen er ukendt for min computer. Så idag skal jeg igang med at flytte harddisken over i en anden computer og så flytte mine kære fotos derover samt andre uundværlige filer. Dernæst må jeg jo så igang med den totale reinstallation som jeg så gerne ville undgå. Godt jeg ikke smed den gamle computer ud så jeg stadig kan gå på nettet.  Selvom det vist var nødvendigt da et af de virusprogrammer jeg har prøvet indenfor den sidste uge fortalte mig at der var virus på windows restore delen. øv nå godt jeg har sommerferie for det tager jo en del tid.

Tak for al hjælp og forslag.

Mange hilsner
Spirrevip
04. juli 2006 - 10:59 #10
Nu da du skal igang:

Sammenligning med en bil: UHA jeg skal have ny motor - så mister jeg jo alt hvad jeg har i bilen incl i hanskerumet, på bagsædet, i baggagerummet, osv... Sådan er det jo ikke normalt vel...
Det jeg forsøger at fortælle:
Under en NY instalation så opret en partion (C:) på eks. 10-20Gb til KUN XP styresystemet + seriøse programmer. DEREFTER en anden partion (D:) med resten af HD til alle dine EGEN data: 'kære foto', musik, film, dokumenter, ...

http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no69 - nummer 69 - og la' den 'peje' på dette nye drev...

Safe Surfing...
http://www.spywareinfo.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede spirrevip Nybegynder
05. juli 2006 - 13:48 #11
nu hvor jeg er så langt ude og har forsøgt mange ting er jeg snart ved at opgive. Men alligevel ikke helt. Det undrer mig meget at min harddisk opfører sig anderledes end de 3 andre harddiske vi har til vores forskellige computere herhjemme. Vi har prøvet at sætte min harddisk som slave i en af de andre computere men det kan den ikke. Hvorfor mon det? Den virker kun når den er sat som master. Det er en western digital 3,5 harddisk på 160 gb og den er temmelig strømkrævende også idet den kræver 0,75 a ved 5 v og 0,90 a ved 12 v. Dette gør at den ikke virker i min søns usbbox som ellers er til 3.5 harddiske og usb 2.0. Hvad kan det skyldes? Vores andre harddiske kan godt fungere i den?. Jeg spurgte i Zitech computere idag om det ville hjælpe at købe en ny usbox men det sagde han nej til.

Samtidig vil jeg gerne vide om der en tastaturkode man kan taste for at skifte administratiobskontokoden. I zitech sagde han ctrl-alt-del 2 gange. Det gar jeg så prøvet men får kun lov at taste en kode- ikke lov til at ændre den.

mange hilsner
Spirrevip

Hende med 2 adskilte computere flydende i stuen
Avatar billede hcma Novice
05. juli 2006 - 14:10 #12
Avatar billede spirrevip Nybegynder
06. juli 2006 - 18:18 #13
Nu har jeg ingen problemer længere. Jeg købte idag en ny harddisk som jeg har installeret winwows xp på samt hvad der nu hørte til af programmer. Derefter satte jeg den anden harddisk i og har således hentet fotos og andre filer over. Så alt er i skønneste orden. Tusin tak alle for jeres gode råd og hjælp.

Mange hilsner

Spirrevip