Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
03. juli 2006 - 01:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dato til time() format

Jeg køre en hjemmeside hvor folk skal kunne indtaste et event.
når de indtaster får jeg denne information f.eks.
10/7-2006 at 4:11

Det eneste problem er at jeg skal kunne udregne om den dato personer har indtasted om den ligger minimum 3 dage frem i tiden.

Hvordan kan jeg dette?
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
03. juli 2006 - 02:03 #1
Hvis du arbejder i unixtime:
3 dage = 60x60x24x3 sek = 259200 sek
$now = time();
$offset = $userinput - $now;
if ($offset >= 259200) {
  echo "Mere end 3 dage frem i tiden";
} else {
  echo "Mindre end 3 dage frem i tiden";
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2006 - 09:11 #2
Hvis formatet er så fast som du siger, så kan du bruge regulære udtryk til at pille tallene ud, http://php.net/mktime til at lave det om til unixtime, og derefter cyberjelles kode til at tjekke om det er 3 dage frem.