Avatar billede javaisnice Nybegynder
29. juni 2006 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redirect ved session timeout

Er der nogen der har en ide til hvordan man kan redirecte browseren når sessionen timeouter, således at brugeren får en besked om at hans session er nedlagt? Jeg har forsøgt at løse problemet med en HttpSessionListener, og en HttpSessionBindingListener, men de lytter kun på at sessionen starter og at den nedlægges - og der er det for sent.
Til dette projekt anvender jeg tomcat 5.5.9.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 00:36 #1
Den er lidt svær.

Fordi timeout'en nulstilles ved alle requests d.v.s. at ved hver request
starter den nedtælling fra timeout på X minutter forfra.

Så hvis browseren sender en request en gangimellem for at finde ud af om den
er timeout'et så timeout'er den aldrig.

Jeg kan ikke lige komm ei tanke om nogen god løsning.

Men hvis du forklarer dit egentlige problem, så kan vi måske foreslå en alternativ
løsning (sætte timeout op, holde session i live med Ajax requests eller andet)
Avatar billede javaisnice Nybegynder
01. juli 2006 - 11:01 #2
Mit egentlige "problem" er, at jeg vil oplyse brugeren om at han automatisk er blevet logget af systemet(session timeout) således at brugeren ved hvad der foregår, og ikke blot oplever at skulle logge på siden igen.
Avatar billede javaisnice Nybegynder
17. juli 2006 - 00:20 #3
Holder eksperterne ferie? lukker..... :-(
Avatar billede jonas82 Nybegynder
08. august 2006 - 22:38 #4
Brug client side javascript.
Avatar billede javaisnice Nybegynder
09. august 2006 - 08:25 #5
Det lyder rimeligt, har du nogle eksempler?