Avatar billede steka Nybegynder
27. juni 2006 - 18:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lukke sql forbindelse på tværs af domæner?

Hej

Jeg har et php script på et domæne der kalder data der ligger i MySql på et andet domæne.

Det kører fint.

Men, jeg har problemer med at logge mig på tabellerne via phpAdmin.

Kan det være fordi query'en ikke bliver lukket på det andet domæne efter at scriptet er kørt på det første?

Hvis ja - kan man sende en "lukke-kommando" til det andet domæne?

Hvordan ser det ud?

mvh Steen
Avatar billede nielle Nybegynder
27. juni 2006 - 18:31 #1
Jeg kan ikke lige svare på de fleste af dine spørgsmål, men jeg kan da fortælle dig at der findes en "lukke-kommando":

http://dk2.php.net/mysql_close
Avatar billede xtr0 Nybegynder
27. juni 2006 - 21:31 #2
Det er meget muligt at serveren er sat op til at have x antal connections til en given database ad gangen.

Du burde kunne se hvilke tråde der kører ved at lave en query der laver 'SHOW PROCESSLIST' (Dette kan være en root kommando).

Phpmyadmin kan slette tråde, jeg ved ikke hvordan det gøres med ren SQL, jeg kan lige prøve at høre mig omkring.
Avatar billede xtr0 Nybegynder
27. juni 2006 - 21:35 #3
Ja, du kører 'SHOW PROCESSLIST' som en query og fetcher ID'et ud på de tråde du har kørende, og bagefter kører du kommandoen 'KILL $id' hvor id er den tråd-id du får i den første kommando.

Men hvis du husker at lukke forbindelserne som nielle siger så burde der ikke være nogen aktive tråde.
Avatar billede steka Nybegynder
27. juni 2006 - 22:34 #4
nielle: Den har jeg sat i scriptet - tak for din interesse.
xtr0: Kan ikke teste det nu. Er heller ikke sikker på hvordan scriptet skal se ud, men det kommer.
Min seneste oplevelse er, at nu kan bestående queries heller ikke køre - mærkeligt.
Tilsyneladende stopper disse scripts allerede i logon-modulet.
Hmm.
Håber I har tålmodighed - til jeg kommer på igen.
Jeg er kunde hos b-one - der er vel ikke en af jer der oplever det samme som jeg.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. juni 2006 - 22:39 #5
Desværre (heldigvis!) ikke...
Avatar billede xtr0 Nybegynder
27. juni 2006 - 22:41 #6
Er det på testet kode det ikke virker? Eller er det noget du har rettet i? Hvilke fejl får du?
Avatar billede steka Nybegynder
27. juni 2006 - 23:11 #7
Det er testet.
Og det bliver værre for nu kan jeg heller ikke komme til mine filer via kontrolpanelet eller via ftp.
B-one siger:
Warning: is_dir(): Stat failed for /customers/stka.dk/stka.dk/httpd.www/ (errno=13 - Permission denied) in /usr/lib/easy-webcreator/lib/userinput.php on line 64

Warning: is_dir(): Stat failed for /customers/stka.dk/stka.dk/httpd.www/ (errno=13 - Permission denied) in /usr/lib/easy-webcreator/lib/userinput.php on line 80

Hulk
Avatar billede steka Nybegynder
27. juni 2006 - 23:29 #8
xtro: Har netop modtaget e-mail om at b-one har suspenderet min adgang :-(
- og nej, de fortæller ikke hvorfor.
Steen
Avatar billede nielle Nybegynder
28. juni 2006 - 08:22 #9
Jeg kunne godt forestille mig at de netop ikke vil acceptere at man forbinder til en database på et andet domæne (måske endda på en helt anden server).
Avatar billede steka Nybegynder
28. juni 2006 - 08:47 #10
nielle: Det forstår jeg ikke. Om trafikken kommer fra egen server eller fra en anden burde være det samme.
Steen
Avatar billede nielle Nybegynder
28. juni 2006 - 09:06 #11
Den diskussion tror jeg nu at du bliver nødt til at tage med b-one.

Det er dog et faktum at hvis din side bruger data fra en database som ligger et andet sted, at du så får mere trafik ud af det:

Brugerne som requester din side
plus
din kode som requester data fra den eksterne database
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juli 2006 - 22:21 #12
Lukketid?
Avatar billede steka Nybegynder
26. juli 2006 - 17:56 #13
Ja nielle, det må være på tide (ferie).
B-one åbnede siden igen.
Tror hele miseren skyldes en meget populær side (mange hits hver dag) med vel i omegnen af 10.000 tabelopslag indenfor kort tid - det var for mange for den server, jeg ligger på :-( (lagde serveren ned).
Læg et svar og jeg sender point (selv om jeg kendte det svar :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2006 - 18:19 #14
Svar :^)