Avatar billede blanko Nybegynder
27. juni 2006 - 18:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

UPDATE mysql

Hej

Jeg kan ikke se skoven for bare træer. =)

Kan nogen hjælpe mig med nedenstående kode?

include('db_connect.php');
mysql_query("UPDATE tp_users SET out=5 WHERE id=$test")or die (mysql_error());

Jeg får denne fejl:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'out=5 WHERE id=2' at line 1

Jeg har ingen problemer med at connecte og lave udtræk fra databasen.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. juni 2006 - 18:07 #1
Det lyder som om at OUT er et reserveret ord. Prøv med:

mysql_query("UPDATE tp_users SET `out`=5 WHERE id=$test")or die (mysql_error());
Avatar billede iss Novice
27. juni 2006 - 18:08 #2
"UPDATE `tp_users` SET `out` = '5' WHERE `id` = '".$test."'"
Avatar billede nielle Nybegynder
27. juni 2006 - 18:08 #3
Avatar billede blanko Nybegynder
27. juni 2006 - 19:53 #4
Tak for hjælpen. Jeg kunne ikke hjælpe på linien med at sætte ' ' tegn.

Istedet har ændret felt-navnet.
Smid et svar nielle.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. juni 2006 - 19:56 #5
Det er ikke '-tegn du skulle bruge, men derimod `-tegn (backtick).

Dem får du ved at holde Shift-tasten nede og så trykke på tasten lige til venstre for Backspace-tasten. Derefter et enkelt tryk på Mellemrums-tasten.
Avatar billede blanko Nybegynder
27. juni 2006 - 20:06 #6
Takker endnu engang.
Avatar billede hjochums Nybegynder
27. juni 2006 - 20:07 #7
Det er et reserveret ord.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/reserved-words.html

Det nemmeste er at omdøbe feltet, da du senere kan komme ud for problemer, ved opgradering af mysql server osv.