Avatar billede genixdk Nybegynder
26. juni 2006 - 22:46 Der er 4 kommentarer

Hjælp til opsætning af system

Hejsa.

Jeg har nu forsøgt mig over en periode, at sætte et helt specielt og simpelt system op.
Det jeg skal bruge er udelukkende:

1 computer der kører en browser der kun viser 1 domæne

Jeg har forsøgt med Linux Ubuntu 6.06 version + Dansguardian til blokering af andre sider end den ønskede.

Nogen der kan hjælpe mig med opsætning af det ønskede system
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. juni 2006 - 02:29 #1
Skal brugere der bruger denne pc kun kunne se en side alt andet skal være lukket eller?
Avatar billede genixdk Nybegynder
28. juni 2006 - 10:46 #2
Brugerne skal kun se en side. Eller det domæne og dens undersider. Feks: kun bodyplanning.dk men selvfølgelig også feks: bodyplanning.dk/logind.asp etc etc
Avatar billede langbein Nybegynder
01. juli 2006 - 20:11 #3
Hvis det er Linux boksen som er klienten og den bare skal kunne accesse en enkelt ekstern web server, da er det enkelt. Man kan sette opp en output filtering rule som kun tillater port 80 trafikk kun til en ip.
Avatar billede genixdk Nybegynder
01. juli 2006 - 20:35 #4
Jo men det også mere det at brugeren ikke har adgang til andet end en browser. Samt admin har adgang til alt.

Og så er jeg generelt Linux invalid.