Avatar billede spacee Nybegynder
25. juni 2006 - 09:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SSH hjaelp

Hej Eksperter,

Naar jeg forsoger at logge ind via SSH til min server gar det fint i starten.

Den ber' om username og password (som jeg har tjekket op til flere gange er korrekt). Saa snart jeg klikker "enter" efter at have skrevet password, saa kommer der lyn hurtigt en side fuld af tekst, og derefter lukker SSH clienten, putty.

Det hele gaar saa hurtigt at jeg ikke har nogen chance for at laese hvad den skriver, og jeg har ikke fundet det muligt at lave et hurtigt screenshot trods mange forgaeves forsoeg.

Jeg har ogsaa forsoegt 'pause/break' tasten men den ser heller ikke ud til at have nogen virkning.

Nogen som har en ide til hvordan jeg kan finde ud af hvad det er den skriver, og dermed finde grunden til at programmet bliver lukket i stedet for at logge mig ind paa serveren?

Mvh.
Henrik
Avatar billede inglenook Praktikant
25. juni 2006 - 09:54 #1
I Putty under Session/Logging kan du opsaette en log-fil og sikkert faa gemt teksten deri...
Avatar billede spacee Nybegynder
25. juni 2006 - 10:38 #2
Go'ide!

Jeg satte den til 'Log all session output' og at gemme filen paa skrivebordet.

Jeg logger ind, programmet lukket ned og ingen log blev skrevet, desvaerre.

Den lukker ikke putty ned med en fejl besked... programmet forsvinder simpelt hen fra menu linen og windows task manager uden nogen for for varsel. (med mindre at den tekst den skriver saa utrolig hurtig er en fejl besked)
Avatar billede spacee Nybegynder
25. juni 2006 - 10:48 #3
denne gang lykkes det.. godt at kunne se hvad den skriver selv om det ikke gav meget info omkring hvad der er galt.

men tak for hjaelpen i denne omgang :)

=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~= PuTTY log 2006.06.25 01:45:28 =~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=
login as: ********
Using keyboard-interactive authentication.
Password:
Linux colo76 2.6.16.16 #1 SMP Fri May 19 18:32:09 EDT 2006 i686

The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
the exact distribution terms for each program are described in the
individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
No mail.
Last login: Sun Jun 25 04:34:47 2006 from nv-71-1-177-212.dyn.sprint-hsd.net
Avatar billede spacee Nybegynder
25. juni 2006 - 10:53 #4
du skulle vel ikke ogsaa ligge inde med en ide om hvorfor at putty lukket ned paa den maade?
Avatar billede inglenook Praktikant
25. juni 2006 - 11:03 #5
Desvaerre. Det ser ikke ud til at den giver nogen som helst begrundelse for det. Logger du ind som root ? Hvis ikke, kan du proeve det bare for at se om det har noget at goere med rettigheder ?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
25. juni 2006 - 14:46 #6
Det lyder som om den bruger du prøver at logge ind med, ikke må logge ind via ssh.
Prøv evt. med en anden bruger, eller check i /etc/passwd hvilket shell brugeren har.
Evt. også check i din sshd_config om hvilke brugere der må hvad. :-)
Avatar billede spacee Nybegynder
26. juni 2006 - 01:50 #7
Du havde ret oz2kas!

Min host havde ikke sat dette domain op til at virke med SSH i foerste omgang.

Mange tak for hjaelpen ... Jeg vil meget gerne give jer begge points for brugbare info :)
Avatar billede inglenook Praktikant
26. juni 2006 - 08:31 #8
svar
Avatar billede oz2kas Nybegynder
30. juni 2006 - 16:22 #9
ohh well