Avatar billede cyberlalle Nybegynder
10. maj 2001 - 13:41 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

.htaccess på freepaq\'s servere ..

Jeg har et mindre problem med freepaq\'s servere. Jeg har spurgt dem, om det var muligt at automatisk få vist en \"directory list\" hvis der ikke fandtes nogen \"index\"-fil. Det kunne ikke lade sig gøre af sikkerhedsmæssige årsager.

Derfor spørger jeg jer, han det via .htaccess lade sig gøre at slå denne funktion til, hvis ja - hvordan?
Avatar billede delwin Nybegynder
10. maj 2001 - 14:21 #1
Hvis han siger at det af sikkerhedsmæssige årsager ikke kan lade sig gøre, er det nok et dårlig ide.. Men du kan gøre det ved at skrive følgende i en .htaccess fil

Options Indexes

Hvis man vil fjerne det skriver man så

Options -Indexes

Takker
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
10. maj 2001 - 16:37 #2
Er det det enenste man bare skal skrive? Okay han sagde så alle ikke benyttede det som FTP - men det an jeg ikke se nogen mening i når det nu er HTTP .. men mange tak
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2001 - 12:10 #3
cyber!alle >> et lille tip, hvis du fortsat gerne vil bruge .htaccess med ALLE features der hører til, så skal du ikke flytte din side oover på freepaqs nye server, da det meste ikke virker der, jeg kan ikke engang lave en simpel Redirect! :(
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 12:14 #4
Jeg ved sQ ikke om den ligger på den nye eller gamle - det blev oprettet for 4 dage siden.

Forresten delwin, når jeg skriver den kommando, så melder den bare \"Internal Server Error\". Findes der et form for script der kan generere en liste over indholdet i root og alle undermapper?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2001 - 12:20 #5
grunden til at det ikke virker er at der skal stå Options +Indexes
hvis du vil have en php løsning:

her en liste over filer :
<?php
$files=array();
$dirname=\'.\';
$dir=opendir($dirname);
while($fil=readdir($dir))
if(is_file($dirname.\'/\'.$fil))array_push($files,$fil);
closedir($dir);

while($t<=count($files)){
echo \'<br><a href=\\\"$files[$t]\\\'>$files[$t]</a>\";
$t++;
}
?>

du kan se om du er på den nye eller gamle server ved at se om du har en mappe der hedder data og en der hedder html, hvis ikke er du på den nye, hvis ja er du på den gamle!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 12:23 #6
jeg har de to mapper ja ..
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 12:23 #7
og tak for rettelsen, jeg tester lige ..
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 12:29 #8
typisk - så er ftp-serveren nede :(
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2001 - 13:03 #9
istedet for din egen ftp adresse s¨å prøv den her www6.freepaq.dk
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 13:09 #10
STATUS:>    Connecting to www6.freepaq.dk
STATUS:>    Connecting to www6.freepaq.dk (ip = 212.130.32.243)
ERROR:>    Can\'t connect
ERROR:>    Can\'t login. Still trying...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2001 - 13:11 #11
ahh cuteftp! :)
Jeg kan heller ikke logge ind, så de er nok nede,æv! :(
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 13:21 #12
jae, men selve sitet kører, så det er nok bare ftp-servicen der er nede - ProFTPd rules alligevel :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2001 - 13:26 #13
den nye server er mere stabil, men til gengæld duer .htaccess ikke særlig godt! :(
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 13:39 #14
okay, men mon ikke den snart kører igen!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 15:54 #15
Wired, efter jeg bruge din, webmasterdk, ændrig fra en bindestreg til et plus - giver det samme fejl - Internal Server Error
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 15:55 #16
Skal .htaccess have nogle specielle rettigheder?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2001 - 19:27 #17
nej den skal bare uploades,
Options +Indexes viser filerne!
Options -Indexes skjuler filerne!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 20:38 #18
Så melder den \"Internal Server Error\"
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 20:39 #19
Hvis filen ikke er der skriver den bare \"Forbidden\"
Avatar billede webmasterdk Praktikant
11. maj 2001 - 23:49 #20
så kan du jo bare lave en index.php med den tidligere kode!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
11. maj 2001 - 23:56 #21
ja, men den virker jo kun i roden - så skal jeg jo placere den i ALLE mapper - ik fedt!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:02 #22
Jeg er ikke til PHP, men derimod ASP - men din kode melder følgende:

Parse error: parse error in /www/fatal-error.dk/html/index.php on line 13
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:02 #23
det er ikke rigtigt, du skal bare have den liggende i roden, og så kan du bruge alle undermapper!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:05 #24
echo \"<br><a href=\\\"$files[$t]\\\">$files[$t]</a>\";
har fundet fejlen, skift denne linie ud!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:06 #25
Jeg har ændret koden til:

<?php
$files=array();
$dirname=\'.\';
$dir=opendir($dirname);
while($fil=readdir($dir))
if(is_file($dirname.\'/\'.$fil))array_push($files,$fil);
closedir($dir);

while($t<=count($files)){
echo \"<br><a href=\'$files[$t]\'>$files[$t]</a>\";
$t++;
}
?>

Men den viser ikke mapper og så vil jeg meget gerne have tilføjet en funktion der skjuler alle filer i RODEN eller bare filerne: .header, .htaccess og index.php
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:08 #26
prøv og se mit nederste indlæg her, måske kan du også bruge det! http://www.eksperten.dk/spm/72020
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:10 #27
har prøvet det, den viser ikke mapper!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:11 #28
jo den gør bare se på billedet, den har ikoner til forskellige fil typer, deribland mapper!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:11 #29
under det indlæg kan jeg ikke bruge noget ..
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:12 #30
kan du ikke lige skrive koden her? altså cut n\' paste ..
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:14 #31
så kommer du til at mangle alle billeder(ikoner)!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:14 #32
jamen kan du så sende det? lbm@fatalerror.dk?
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:15 #33
man kan forhåbenligt ikke slette osv - det skal bare være en oversigt, med link til filer - men den skal så skjule de 3 filer jeg nævnte!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:17 #34
det er nok lidt problematisk, for den kan både slette redigere kopiere, flytte og oprette filer!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:18 #35
hmmm ikke fedt - hvorfor kan det med htaccess ikke bare virke :(
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:20 #36
er sendt!
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:22 #37
tak - men jeg kan jo sikkert ikke bruge den så :(
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:23 #38
oh pis, hvornår lærer jeg at opdatere! :(
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:29 #39
kan du ikke lave et meget meget enkelt system? Uden design af nogen art? og som viser undermapper og ikke linker til dem men gør det samme som det script - og skjuler de filer?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:32 #40
mig? nej det går langt over mine evner endnu! Endnu! :)
Avatar billede cyberlalle Nybegynder
12. maj 2001 - 00:34 #41
hmm oki!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
12. maj 2001 - 00:38 #42
men med den php fil jeg gav dig, kan man se at .htacces filen er der, men man kan ikke åbne den og se indholdet!