Avatar billede rippie Nybegynder
23. juni 2006 - 13:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Script der åbner flere mapper og programmer.

Hey Folkens.

Nogen der ved hvordan jeg laver noget der åbner flere mapper programmer og hjemmeside adresser. Det er til noget på mit job hvor jeg ikke gider sidde og åbne 15 forskellige ting manuelt.

Men ved ikke lige hvordan det evt skulle gøres. håber en kan hjælpe.

// Ronnie
Avatar billede rebecca Novice
23. juni 2006 - 13:32 #1
mapper og programmer kan du jo ligge i Start så starter det når du tænder for pc'en
Avatar billede rippie Nybegynder
23. juni 2006 - 13:38 #2
Ja men sådan skal det ikke. ville gerne have et program der åbner det hele ...
Avatar billede gratis Nybegynder
23. juni 2006 - 17:00 #3
Avatar billede gratis Nybegynder
23. juni 2006 - 17:06 #4
eks:

start C:\"Program Files"\"Avast4"\ashDisp.exe
ping -n 1 -w 1000 1.1.1.1 >nul
start C:\"Program Files"\"Clock"\SmartClock.exe
ping -n 1 -w 1000 1.1.1.1 >nul
start C:\"Program Files"\"Hotkeycontrol XP"\Hkcontrol.exe
ping -n 1 -w 1000 1.1.1.1 >nul
start C:\"Program Files"\RunFast\runfast.exe

"ping kommandoerne er indsat for at gi en forsinkelse på opstarten
af programmerne" tiden, 1000 er millisekunder og ka frit skiftes til en større værdi hvis du sq ha brug for det.Du skriver det i Notepad og gemmer filen som *.bat
Avatar billede public2 Nybegynder
12. juli 2006 - 11:14 #5
Du kan også gøre det via WSH.

F.eks.

Const MAXIMIZE_WINDOW = 3

Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

objShell.Run "http://www.google.com"
objShell.Run "notepad.exe", MAXIMIZE_WINDOW
objShell.Run "calc.exe"
objShell.Run "http://www.eksperten.dk/spm/717157"

--> Så indsæt overstående kode i notepad og gem filen som .vbs
Avatar billede rippie Nybegynder
05. august 2006 - 17:39 #6
Public2 .... Nu har jeg prøvet din metode, men kan jeg tvinge de forskellige ting så de bliver åbnet i den rækkefølge som de er skrevet ind i...
Avatar billede rippie Nybegynder
05. august 2006 - 17:40 #7
altså en kommando der gør at den først åbner den ene, og så når den er færdig bliver den næste åbnet..
Avatar billede rippie Nybegynder
10. april 2007 - 22:21 #8
lukker