Avatar billede renewester Nybegynder
22. juni 2006 - 21:28 Der er 2 kommentarer

Overfør variabel-værdi fra popup til hovedside

Jeg er java-novice, og jeg har et lille problem med at få ført en værdi med fra et popup vindue.

Fra hovedsiden klikker jeg for at åbne et popupvindue. I det popupvindue er der en række links, hvor jeg ønsker at hive værdier med tilbage til hovedvinduet.

For at hive en værdi med tilbage til et formfelt gør jeg følgende:
self.parent.opener.document.form1.Adresse.value = id;

Hvad hvis jeg bare vil hive en variabelværdi med tilbage (ikke til et formfelt), som jeg skal bruge længere nede på hovedsiden?
Jeg har forsøgt med lidt forskellige former for syntax, men jeg er som skrevet ikke god til java-syntax.
Følgende virker f.eks. ikke:
self.parent.opener.variabelnavn.value = id;

Er der mon en javascript-haj der kan hjælpe? :-)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
23. juni 2006 - 08:59 #1
self.parent.opener?.....ligger din værdi i en iframe i popup´en ?

Til hvad, hvordan og hvornår skal den variabelværdi du henter bruges?

/psc
Avatar billede renewester Nybegynder
23. juni 2006 - 22:11 #2
Nej, min værdi ligger på en side i et frameset. Jeg skulle meget gerne kunne føre værdien med fra popupvinduet, og tilbage til hovedsiden...