Avatar billede teck Nybegynder
22. juni 2006 - 20:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Transperant baggrund

Findes der ikke en smart måde at lave en hvid baggrund i en tabel 65% transperant?

Har prøvet med filter:alpha(opacity=65);, og det virker sådan set også meget godt, problemet er bare at billeder og indhold i tabellen bliver transperant, og det er ikke planen!
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. juni 2006 - 00:14 #1
Øv, selvangivelse og regnskab ... nåh, tjek det
fusk her og sig om jeg skal kaste et svar også...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">

body{background:#a88;}

#mintabel1{width:500px;background:#fff;filter:alpha(opacity=10);}

#mintransparentdivfusker{width:500px;background:#fff;filter:alpha(opacity=10);}

#mintabel2fuskmedpositionrelative{width:500px;position:relative;}

</style>

</head><body>

<table id="mintabel1"><tr><td>Ikke denne ...</td></tr></table><br>

<div id="mintransparentdivfusker"><table id="mintabel2fuskmedpositionrelative"><tr><td>Med lidt fusk kan jeg godt - men spørgsmålet er<br>- om du har mulighed for at fuske på sitet? ...</td></tr></table>Lige lidt tekst i en transparent div også...</div>

</body></html>
Avatar billede teck Nybegynder
25. juni 2006 - 00:03 #2
Det virker bare perfekt i IE... men findes der en måde at få det til at virke i Firefox?
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 00:11 #3
2 sekunder...
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 00:14 #4
Hmm, kunne jeg ikke lige ...
- Nedenstående virker ikke men leger lige lidt...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">

body{background:#a88;}

#mintabel1{width:500px;background:#fff;filter:alpha(opacity=10);}

#mintransparentdivfusker{width:500px;background:#fff;
filter:alpha(opacity=10);-moz-opacity:0.10;-khtml-opacity:0.10;opacity:0.10;}

#mintabel2fuskmedpositionrelative{width:500px;position:relative;-moz-opacity:1.00;-khtml-opacity:1.00;opacity:1.00;}

</style>

</head><body>

<table id="mintabel1"><tr><td>Ikke denne ...</td></tr></table><br>

<div id="mintransparentdivfusker"><table id="mintabel2fuskmedpositionrelative"><tr><td>Med lidt fusk kan jeg godt - men spørgsmålet er<br>- om du har mulighed for at fuske på sitet? ...</td></tr></table>Lige lidt tekst i en transparent div også...</div>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 00:24 #5
Mere fusk...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">

html,body{width:100%;height:100%;padding:0px;margin:0px;overflow:hidden;}

body{background:#a88;}

#mintransparentdivfusker{width:770px;height:100%;margin:0px auto;background:#fff;
filter:alpha(opacity=10);-moz-opacity:0.10;-khtml-opacity:0.10;opacity:0.10;}

#minnyebodyfusker{position:absolute;top:0px;left:0px;
width:100%;height:100%;overflow:auto;}

#mintabel2fuskmedpositionrelative{width:770px;margin:0px auto;}

</style>

</head><body>
<div id="mintransparentdivfusker"></div>
<div id="minnyebodyfusker">

<table id="mintabel2fuskmedpositionrelative"><tr><td>Med lidt fusk kan jeg godt - men spørgsmålet er<br>- om du har mulighed for at fuske på sitet? ...</td></tr></table>

</div></body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 00:26 #6
eller...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">

html,body{width:100%;height:100%;padding:0px;margin:0px;overflow:hidden;}

body{background:#a88;}

#mintransparentdiv{width:770px;height:100%;margin:0px auto;background:#fff;
filter:alpha(opacity=10);-moz-opacity:0.10;-khtml-opacity:0.10;opacity:0.10;}

#mintabel{position:absolute;top:0px;left:50%;
margin-left:-385px;width:770px;}

</style>

</head><body>
<div id="mintransparentdiv"></div>

<table id="mintabel"><tr><td>Med lidt fusk kan jeg godt - men spørgsmålet er<br>- om du har mulighed for at fuske på sitet? ...</td></tr></table>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 00:27 #7
Hov i den sidste skal
html,body{width:100%;height:100%;padding:0px;margin:0px;overflow:hidden;}
lige rettes til:
html,body{width:100%;height:100%;padding:0px;margin:0px;}
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 00:28 #8
Edit x 2 25/06-2006 00:24:09 virker
25/06-2006 00:26:23 virker ikke når
indholdet bliver over 100% højde...
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 00:30 #9
Men, er det et element der skal have baggrunden og ikke selve siden / hovedtabellen så tror jeg vi skal have div'erne lagt sammen i en relativ placeret div med en div indeni og tabellen samt et javascript til at justere højden fra den ene til den anden da opacity nedarves :/
Avatar billede teck Nybegynder
25. juni 2006 - 13:10 #10
Nu bliver det godt nok transperant i Firefox... men alt det i min <div> bliver også gennemsigtigt! Det står som nedenstående:
<style>
#mintabel2fuskmedpositionrelative{position:relative;-moz-opacity:1.00;-khtml-opacity:1.00;opacity:1.00;}
</style>

<div id="mintabel2fuskmedpositionrelative" align="center" style="overflow: auto; height: 100%;"> test </div>
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 13:36 #11
[ Nu bliver det godt nok transperant i Firefox... men alt det i min <div> bliver også gennemsigtigt! Det står som nedenstående: ... ]

Du har brugt den i 25/06-2006 00:14:22?
Teksten jeg skrev i den var:
[ Hmm, kunne jeg ikke lige ...
- Nedenstående virker ikke men leger lige lidt... ]

Prøv den i 25/06-2006 00:24:09 ... :o)
^ - Synes den virker her ... (i FF og IE) ...

- Som nævnt i 25/06-2006 00:28:31
virker den i 25/06-2006 00:26:23 ikke
hvis højden bliver over 100% ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. juli 2006 - 12:31 #12
hjalp den i 25/06-2006 00:24:09?
... opacity nedarves i indvendige elementer :/
Avatar billede teck Nybegynder
29. juli 2006 - 13:38 #13
Tak for hjælpen :)... og undskyld forsinkelsen på avaret
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. juli 2006 - 13:40 #14
Helt ok, og tak for point :o)