Avatar billede bassa Nybegynder
22. juni 2006 - 20:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

JMail afsender ikke e-mail fra side?

Hej,

Jeg har et lille problem med, at mit ASP Script (JMail) ikke vil afsende e-mail fra min side. Afsenderadresse samt smtp mailserver skulle være iorden.

Her er .html-siden som afsendes fra:
-----------------------------------------------------------------

<html>
<head>
    <title>S&oslash;blik.DK</title>
    <meta name="author" content="B&K International, www.bktrading.dk">
    <meta name="keywords" content="vin spiritus likør rom whiskey whisky snaps bitter salg onlinesalg onlineshop sprut cognac vodka">
    <meta name="description" content="B&amp;K ApS - Vin &amp; Spiritus">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
@import url("page_default.css");
body {
    background-image: url();
    margin-left: 0px;
    margin-top: 0px;
    margin-right: 0px;
    margin-bottom: 0px;
}
a {
    font-family: Microsoft Sans Serif;
    font-size: 11px;
}
a:link {
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    text-decoration: none;
}
a:active {
    text-decoration: none;
}
body,td,th {
    font-family: Microsoft Sans Serif;
    font-size: 11px;
}
h1,h2,h3,h4,h5,h6 {
    font-family: Microsoft Sans Serif;
}
-->
</style>
</head>
<body>
<table width="780" height="500" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#FFFFFF">
  <tr>
    <td height="28">
    <form action = "venteliste_mailer.asp" target="_self">
      <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
          <tr>
            <td width="16%">Navn</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Navn" class="buttons" id="Navn" size ="46" maxlength="60">
            </font></td>
            <td width="31%">&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Adresse</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Adresse" class="buttons" id="Adresse" size="46" maxlength="60" >
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Post nr.</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Post nr." class="buttons" id="Post nr." size ="15" maxlength="15">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>By</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="By" class="buttons" id="By" size="15" maxlength="15" >
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Telefon nr.</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Telefon" class="buttons" id="Telefon" size ="15" maxlength="15">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>E-mail</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="E-mail" class="buttons" id="E-mail" size ="25" maxlength="25">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td colspan="3">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Behovsdato</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Behovsdato" class="buttons" id="Behovsdato" size ="15" maxlength="15">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Pris excl. forbrug</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Pris excl. forbrug" class="buttons" id="Pris excl. forbrug" size ="15" maxlength="15">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Pris inkl. forbrug</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Pris inkl. forbrug" class="buttons" id="Pris inkl. forbrug" size ="15" maxlength="15">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>St&oslash;rrelse i m2</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="St&oslash;rrelse i m2" class="buttons" id="St&oslash;rrelse i m2" size ="15" maxlength="15">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Antal v&aelig;relser</td>
            <td colspan="3"><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Antal v&aelig;relser" class="buttons" id="Antal v&aelig;relser" size ="15" maxlength="15">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td colspan="3">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td colspan="2">Helsing&oslash;r</td>
            <td width="31%">Fredensborg</td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Beliggenhed</td>
            <td colspan="2"><font size="2" face="Verdana">
              <INPUT name="Beliggenhed" type="radio" class="buttons" id=radio
            value="Helsing&oslash;r">
            </font></td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <INPUT name="Beliggenhed" type="radio" class="buttons" id=radio2
            value="Fredensborg">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td colspan="3">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td width="11%">Nyistandsat</td>
            <td width="11%">God</td>
            <td>Mindre god </td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>Krav til stand</td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Krav til stand" type="checkbox" class="buttons" id="Krav til stand" value="Nyistandsat">
            </font></td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Krav til stand" type="checkbox" class="buttons" id="Krav til stand" value="God">
            </font></td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <input name="Krav til stand" type="checkbox" class="buttons" id="Krav til stand" value="Mindre god">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td colspan="3">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td>Ja</td>
            <td>Nej</td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>F&aelig;lles bad? </td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <input name="F&aelig;lles bad" type="checkbox" class="buttons" id="F&aelig;lles bad" value="Ja">
            </font></td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <input name="F&aelig;lles bad" type="checkbox" class="buttons" id="F&aelig;lles bad" value="Nej">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td>F&aelig;lles toilet? </td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <input name="F&aelig;lles toilet" type="checkbox" class="buttons" id="F&aelig;lles toilet" value="Ja">
            </font></td>
            <td><font size="2" face="Verdana">
              <input name="F&aelig;lles toilet" type="checkbox" class="buttons" id="F&aelig;lles toilet" value="Nej">
            </font></td>
            <td>&nbsp;</td>
          </tr>
        </table>
        <p>
          <input name="Send" type="submit" id="Send" value="Send">
          <input name="Slet alt" type="reset" id="Slet alt" value="Slet Alt"></p>
    </form>      </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

-----------------------------------------------------------------

Og her er ASP Scriptet:

-----------------------------------------------------------------

<%@ Language=VBScript %>
<%
'sBodyHtml = sBodyHtml & "sBodyHtml = sBodyHtml & """
'sBodyHtml = sBodyHtml & Server.HTMLEncode("<table width=""89%""  border=""1"" bordercolor=""#AAAFB4"">")
'sBodyHtml = sBodyHtml & """<br>"
'For Each item In Request.Form
'    sBodyHtml = sBodyHtml & "sBodyHtml = sBodyHtml & """
'    sBodyHtml = sBodyHtml & Server.HTMLEncode("<tr><td width='30%'>" & item & "</td><td width='80%'>"" & Request.Form(""" & item & """) & ""</td></tr>")
'    sBodyHtml = sBodyHtml & """<br>"
'Next
'sBodyHtml = sBodyHtml & "sBodyHtml = sBodyHtml & """
'sBodyHtml = sBodyHtml & Server.HTMLEncode("</table>")
'sBodyHtml = sBodyHtml & """"

'Response.Write sBodyHtml

'Response.End

Dim sBodyHtml
sBodyHtml = sBodyHtml & "" & vbcrlf & "<style>" & vbcrlf
sBodyHtml = sBodyHtml & "TD {" & vbcrlf & "font-family: verdana; font-size: 10pt; " & vbcrlf & "}" & vbcrlf
sBodyHtml = sBodyHtml & "BODY {" & vbcrlf & "font-family: verdana; font-size: 10pt;" & vbcrlf & "}" & vbcrlf
sBodyHtml = sBodyHtml & ".head {" & vbcrlf & "font-family: verdana; font-size: 10pt; FONT-WEIGHT: bold;" & vbcrlf & "}" & vbcrlf
sBodyHtml = sBodyHtml & "</style>" & vbcrlf

sBodyHtml = sBodyHtml & "<table width=""50%"" cellspacing=""2"" border=""0"" bordercolor=""#AAAFB4"">"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='100%' colspan='2' class='head'><strong>Personlige Data</strong></td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='10%'>Navn:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Navn") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Adresse:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Adresse") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Post nr.:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Post nr.") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>By:</td><td width='80%'>" & Request.Form("By") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Telefon:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Telefon") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>E-mail:</td><td width='80%'>" & Request.Form("E-mail") & "</td></tr>"

sBodyHtml = sBodyHtml & "<table width=""50%"" cellspacing=""2"" border=""0"" bordercolor=""#AAAFB4"">"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='100%' colspan='2' class='head'><strong>Ønsker til Lejemål</strong></td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='10%'>Behovsdato:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Behovsdato") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Pris excl. forbrug:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Pris excl. forbrug") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Pris inkl. forbrug:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Pris inkl. forbrug") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Størrelse i m2:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Størrelse i m2") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Antal værelser:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Antal værelser") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Beliggenhed:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Beliggenhed") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Krav til stand:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Krav til stand") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Fælles bad:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Fælles bad") & "</td></tr>"
sBodyHtml = sBodyHtml & "<tr><td width='30%'>Fælles toilet:</td><td width='80%'>" & Request.Form("Fælles toilet") & "</td></tr>"

Dim jmail
Set jmail = Server.CreateObject("JMail.smtpmail")
jmail.ServerAddress = "smtp.cliche.dk"
jmail.ContentType = "text/html"
jmail.AddRecipient "info@ufodesign.dk"
jmail.Sender = "postmaster@soblik.dk"
jmail.SenderName = "Soblik.dk"
jmail.Subject = "Opskrivning til venteliste!"
jmail.Body = "<html><body>" & sBodyHtml & "</body></html>"
jmail.Execute
jmail.Close
Set jmail = Nothing
%>

-----------------------------------------------------------------

Nogen som kan fortælle mig hvad der er galt? Jeg er ikke selv programmør, så jeg har lidt svært ved at aflure fejl m.m.

På forhånd tak,
Bassa
Avatar billede hnteknik Novice
22. juni 2006 - 22:41 #1
Jeg ved at afsender skal være en af webstedet kendt email adresse
f.eks. admin@websted.dk
smtp.cliche.dk"
postmaster@soblik.dk"

Her er noget galt ! hvad er hvad
Avatar billede bassa Nybegynder
23. juni 2006 - 07:07 #2
Cliche er host for domænet, og deres mailserver er smtp.cliche.dk... så dén er vist rigtig nok.

soblik.dk er det nye domæne som er oprettet hos Cliche, så default e-mail adresse er postmaster@soblik.dk... så dén skulle vist også være rigtig.
Avatar billede bassa Nybegynder
23. juni 2006 - 07:08 #3
<form action = "venteliste_mailer.asp" target="_self"> = Skal der ikke være en METHOD POST i den linie også? Det var der i starten, men så lavede den fejl når man submittede, så jeg prøvede at ændre METHOD = DEFAULT i stedet for, og så "sendte" den, selvom der ikke sendt noget afsted.
Avatar billede hnteknik Novice
23. juni 2006 - 10:15 #4
Får du nogen fejlmeddeleleser ?

Har du prøvet med  smtp.soblik.dk og admin@soblik.dk ?

prøv at lave en dummy side, som sender en mail afsted med variable for afsender og mailserver samt modtager.

Dim jmail
Set jmail = Server.CreateObject("JMail.smtpmail")
jmail.ServerAddress = "smtp.cliche.dk"
jmail.ContentType = "text/html"
jmail.AddRecipient "info@ufodesign.dk"
jmail.Sender = "postmaster@soblik.dk"
jmail.SenderName = "Soblik.dk"
jmail.Subject = "Opskrivning til venteliste!"
jmail.Body = "<html><body>" & sBodyHtml & "</body></html>"
jmail.Execute
jmail.Close
Set jmail = Nothing
%>
Du kan altid teste om formen sender det rigtige til modtagersiden venteliste_mailer.asp
ved at i venteliste_mailer.asp i toppen at indsætte

response.write("din variabel her")
response.write.end()

Har du ikke også et problem med at html skal sendes  som nedenfor ?

jmail.HTMLBody = "<html><body><font color=""red"">Hi, here is a nice picture:</font><br>"
Avatar billede bassa Nybegynder
23. juni 2006 - 18:55 #5
Jeg har lige prøvet at bruge scriptet på en anden server (som jeg oprindeligt brugte scriptet på), og der virker det fint. Websitet bliver hostet af et andet firma, så det kan måske være dér min fejl ligger?

Slutningen af scriptet som virker ser således ud:

-------------------------------------------------------------------------------------

Dim jmail
Set jmail = Server.CreateObject("JMail.smtpmail")
jmail.ServerAddress = "jaynet"
jmail.ContentType = "text/html"
jmail.AddRecipient "info@ufodesign.dk"
jmail.Sender = "postmaster@renell.dk"
jmail.SenderName = "Soblik.dk"
jmail.Subject = "Venteliste!"
jmail.Body = "<html><body>" & sBodyHtml & "</body></html>"
jmail.Execute
jmail.Close
Set jmail = Nothing
%>

-------------------------------------------------------------------------------------

Dvs., at venteliste.html + venteliste_mailer.asp virker på domainet www.renell.dk, men ikke på domainet www.soblik.dk. Hvis jeg submitter form mailen fra www.soblik.dk, så kommer IE med denne besked;

"Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /venteliste_mailer.asp.

Apache/1.3.36 Server at soblik.dk Port 80"

Hjalp det noget? :)
Avatar billede hnteknik Novice
23. juni 2006 - 19:12 #6
Noget tyder på, at de har lagt en asp look a like på en apache server

Har du lavet et simpelt scrip som slutningen foroven og få det til at sende en mail med nogle default data. Det er spørgsmålet om post her kommer fra mail delen. Start med at en simpel mail til sat virke først.
Avatar billede bassa Nybegynder
23. juni 2006 - 19:53 #7
Har ingen anelse om hvordan jeg gør det.
Avatar billede bassa Nybegynder
24. juni 2006 - 06:56 #8
Er der ingen som kan hjælpe mig? :(
Avatar billede hnteknik Novice
24. juni 2006 - 22:39 #9
Vi prøver, men du skal altså gøre noget selv

Prøv at lave en asp side som kun indholder dette her
<%
Dim jmail
Set jmail = Server.CreateObject("JMail.smtpmail")
jmail.ServerAddress = "smtp.cliche.dk"
jmail.ContentType = "text/html"
jmail.AddRecipient "info@ufodesign.dk"
jmail.Sender = "postmaster@renell.dk"
jmail.SenderName = "Soblik.dk"
jmail.Subject = "Venteliste!"
jmail.Body = "<html><body>" & sBodyHtml & "</body></html>"
jmail.Execute
jmail.Close
Set jmail = Nothing
%>

Ret ovenstående til så det passer til dit site. Ellers spørg det sted,hvor du ligger, hvad smtp server du skal anende og anvend som sagt en at dit site kendt emailadresse som afsender. Du er sikker på, at jmail er installeret på sitet.
Avatar billede bassa Nybegynder
25. juni 2006 - 08:30 #10
"Vi prøver, men du skal altså gøre noget selv"

Det vil jeg så sandelig også, men det er svært at udføre en opgave man ikke ved hvordan udføres. ;)

Anyway, jeg bruger Dreamweaver til at lave mine sider, så jeg prøvede at lave en ny side 'ASP VBScript', og indsatte ovenstående kode som du sagde og gemte filen som test.asp.

Koden på test.asp siden ser nu således ud:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>
<%
Dim jmail
Set jmail = Server.CreateObject("JMail.smtpmail")
jmail.ServerAddress = "smtp.cliche.dk"
jmail.ContentType = "text/html"
jmail.AddRecipient "info@ufodesign.dk"
jmail.Sender = "postmaster@renell.dk"
jmail.SenderName = "Soblik.dk"
jmail.Subject = "Venteliste!"
jmail.Body = "<html><body>" & sBodyHtml & "</body></html>"
jmail.Execute
jmail.Close
Set jmail = Nothing
%>
<body>
</body>
</html>

Var det rigtigt?
Avatar billede bassa Nybegynder
25. juni 2006 - 08:45 #11
Det er altså for underligt.

Jeg har lige prøvet at uploade de to venteliste.html + venteliste_mailer.asp filer til et andet website som er også er hosted hos Cliche A/S, og der virker det umiddelbart fint selvom jeg ikke modtager nogle mails fra den udfyldte Form.

Hvordan kan det være, at det virker på det ene website, men ikke på det andet? De er jo begge to hosted hos samme firma???
Avatar billede hnteknik Novice
25. juni 2006 - 15:37 #12
Har du fået testet din mail med en test fil ala :
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<%
MailModtager= "hnteknik@SSS.DK"
MailFromName= "Henrik Nielsen ZZZ"
MailSubject ="Test fra ZZZ"
MailBody = "Dette er blot en test"

            if (Request.ServerVariables("HTTP_HOST") ="localhost") then
                SMTPNavn = "localhost"
            else
                SMTPNavn = "websmtp.ZZZ.dk"
            end if
            Mailfrom = "XXX@ZZZ.dk"
            MailFromName= "ZZZ"

            Set Mail = Server.CreateObject("JMail.Message")
            Mail.Silent = True
            Mail.From = Mailfrom
            Mail.FromName = MailFromName
            Mail.AddRecipient MailModtager
            'Mail.AddRecipient "recipient@hisDomain.com", "His Name"
            Mail.Subject = MailSubject
            Mail.Body = MailBody
            If Not Mail.Send(SMTPNavn) Then
                Response.Write("Fejltekst")
            End If

Ret ovenstående tl, sådet virker med dine smtp og email adresser.
Avatar billede bassa Nybegynder
25. juni 2006 - 20:05 #13
hnteknik -> Tak for al den hjælp du har givet mig, det var utroligt pnæt af dig. Jeg har fundet ud af hvor problemet ligger, og har derved også løst det selv.

Tusind tak!

Mvh
Bassa
Avatar billede hnteknik Novice
25. juni 2006 - 20:55 #14
Takker - problemet ligger ofte lig foran en og man kan ikke se det. Derfor er man nødt til at dele problemet op i små script så man kan se hvor det fejler. Hvad var så problemet ?
Avatar billede bassa Nybegynder
25. juni 2006 - 23:02 #15
Serveren som scriptet ligger på er slet ikke en Windows/ASP server som jeg først antog. Websitet hostes på en Linux/PHP server. :)

Doh! Hvor dum er man så? :P
Avatar billede hnteknik Novice
26. juni 2006 - 08:31 #16
Jeg nævnte det foroven: " Noget tyder på, at de har lagt en asp look a like på en apache server ". Du kan godt have noget chiliASP KØRENDE men serveren brokkede sig.