Avatar billede jmax Nybegynder
22. juni 2006 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asuka og Q

Situationen er den at jeg har opsat en fuldt fungerende IRCd i form af Asuka (Quakenets redigerede version af ircu).

Jeg vil imidlertid også gerne have Quakenets Q-bot, men den vil ikke compilere på mit system.

Så efter at have rodet med det i over 15 timer, bliver jeg nu nødt til at spørge om hjælp herinde.

Her er hvad den udskriver fejl:
$ gmake
gcc -Wall -O2 -fomit-frame-pointer -march=i686  -g -I/usr/include/mysql -c newq.c
In file included from newq.c:32:
globals.h:198: warning: conflicting types for built-in function 'log'
newq.c:245: error: conflicting types for 'setkey'
/usr/include/stdlib.h:205: error: previous declaration of 'setkey' was here
newq.c:245: error: conflicting types for 'setkey'
/usr/include/stdlib.h:205: error: previous declaration of 'setkey' was here
newq.c: In function `main':
newq.c:1983: warning: passing arg 1 of `localtime' from incompatible pointer type
newq.c:1991: warning: passing arg 1 of `localtime' from incompatible pointer type
gmake: *** [newq.o] Error 1

Jeg har prøvet med både make og gmake, desuden har jeg installeret MySQL (både devel og bin).

Har har jeg både prøvet med en source fra http://dev.quakenet.org og en fra sourceforge jeg fandt.

Jeg har benyttet FreeBSD i flere år og har aldrig stødt på en lignende fejl.

På forhånd tak,
Jacob
Avatar billede jmax Nybegynder
23. juni 2006 - 13:11 #1
Har fundet løsningen. Lukker.
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2006 - 15:00 #2
og det var? hvis andre får problemer....

// ouT
Avatar billede jmax Nybegynder
24. juni 2006 - 17:41 #3
Der var nogle fejl i koden, man skulle tro de var berusede da de skrev Q :)
Avatar billede Syska Mester
24. juni 2006 - 19:03 #4
LOOOOOL