Avatar billede anold Nybegynder
22. juni 2006 - 07:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mister data i database

Hej
Hvad fan... er der galt her !!!!

når jeg skriver til databasen så gemmer den det fint
men når så min pc har været genstartet så er posten væk

jeg gør sådan her :

DataModule1.TbRekvisition.Append // åbner tabel

DataModule1.TbRekvisition.FieldByName
      ('TegningsNr').AsString := Edit1.Text;

DataModule1.TbRekvisition.Post;  // lukker tabel
Avatar billede nielle Nybegynder
22. juni 2006 - 08:26 #1
Jeg kan desværre ikke lige gennemskue hvad der sker i Delphi-koden, men når data forsvinder fra databasen på den beskrevne måde, skyldes det som regel at man har glemt at kalde SQL's COMMIT-kommando (eller at systemet ikke er sat til autocommit).
Avatar billede tauron Nybegynder
22. juni 2006 - 09:03 #2
Du mangler:

  DataModule1.TbRekvisition.post;

efter at du har ændret feltet/felterne
Avatar billede anold Nybegynder
22. juni 2006 - 09:38 #3
Hej Tauron

Nej, det står da i den sidste linje

hilsen anold
Avatar billede tauron Nybegynder
22. juni 2006 - 10:19 #4
Undskyld at jeg vrøvlede.
Det der mangler til allersidst er DataModule1.TbRekvisition.Close;
Avatar billede kroning Nybegynder
22. juni 2006 - 10:23 #5
Hvilken database bruger du?
Avatar billede anold Nybegynder
22. juni 2006 - 10:52 #6
Hej Kroning

jeg bruger paradox 7
Avatar billede kroning Nybegynder
22. juni 2006 - 10:56 #7
Jeg har brugt paradox i mange år inden jeg skiftede til MySQL og har aldrig oplevet dette. Når du siger at pc har været genstartet mener du så efter en normal genstart eller en genstart pga. strømsvigt?
Avatar billede anold Nybegynder
22. juni 2006 - 11:53 #8
Hej Kroning

det er lige meget om det er den ene eller den anden måde
lor.. forsvinder alligevel
Avatar billede anold Nybegynder
22. juni 2006 - 11:57 #9
Her er muligvis en lille ledetråd

Hvis jeg har min Database Desktop åben kan jeg se at det er først når jeg lukker formen at der bliver skrevet til databasen og altså ikke når jeg siger gem!!!!!
Avatar billede kroning Nybegynder
22. juni 2006 - 12:15 #10
Database Desktop opdatere vist først når programmet bliver aktiv, så hvis du laver en ændring og så skifter over til Database Desktop kan du så stadig ikke se ændringerne?
Avatar billede kroning Nybegynder
22. juni 2006 - 12:19 #11
Jeg har lige testet med et program der benytter Paradox 7 og jeg bruger samme kode som dig dvs. Edit/Append - rettelser - og til sidst en Post. Så måske ligger fejlen i Paradox opsætningen i BDE Administrator.