Avatar billede lakana Nybegynder
21. juni 2006 - 11:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Returner og tjek om dette skete korrekt

Nedenstående script virker ikke efter hensigten, da "mysql_fetch_object( $resource )" SKAL returneres, hvilket den desværre ikke bliver i nedenstående script.

Er der nogle der har en idé til hvordan det kan se ud uden at gøre brug af for mange variabler? Den SKAL tjekke om det er blevet gjort korrekt!

if( mysql_fetch_object( $resource ) )
{
    notify( "The result row has been fetched" );
}
else
{
    notify( "The result row has not been fetched" );
}
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
21. juni 2006 - 12:57 #1
... kan du ikke tjekke om queryen returnerer noget istedet?
Avatar billede hjochums Nybegynder
21. juni 2006 - 14:03 #2
Er det til en SELECT eller INSERT/UPDATE?
Forstår ikke rigtig formålet. Normalt tjekker man $resource efter fejl.

$resource = msql_query(...);
Returns a positive mySQL query identifier on success, or FALSE on error.

Ellers prøv med: if($obj = mysql_fetch_object( $resource ) ) .. osv
Avatar billede lakana Nybegynder
21. juni 2006 - 17:00 #3
i har vist misforstået det. jeg beklager ulejligheden
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
22. juni 2006 - 10:33 #4
Du kunne også prøve at forklare dit spørgsmål, istedet for at blot at feje vores besvarelser af? Eller du har måske fundet løsningen?