Avatar billede altschuler Nybegynder
20. juni 2006 - 23:31 Der er 23 kommentarer

Membership, Beskyttelse af mappe, 404 fejl. Meget mystisk

Hej,

Har et meget underligt problem, jeg har ikke den fjerneste anelse om hvad der foregår.

Har siden ApproveUser.aspx ligger en i mappen Administration. Denne er beskyttet med en web.config:

<?xml version="1.0"?>
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <system.web>
      <authorization>
        <allow roles="Administrator" />
        <deny users="*" />
      </authorization>
    </system.web>
</configuration>

Det virker også helt fint, jeg kan komme ind på siden når jeg er logget ind, men kan ikke når jeg ikke her.

Problemer sker nu når jeg trykker på en button på min side. Koden på siden er følgende:

------------------------------

Partial Class Administration_ApproveUser
    Inherits System.Web.UI.Page

    Dim UserName As String
    Dim MembershipUser As System.Web.Security.MembershipUser

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

        Button1.Enabled = False
        Button2.Enabled = False

        UserName = Request.QueryString("UserName")
        If (Not UserName = Nothing) Or (Not UserName = "") Then

            MembershipUser = Membership.GetUser(UserName)

            If Not MembershipUser Is Nothing Then
                If MembershipUser.IsApproved = True Then
                    Label1.Text = "Brugeren er allerede accepteret!"
                Else
                    Label1.Text = "Brugeren " + UserName + " søger om optagelse (" + MembershipUser.Email + ")"
                    Button1.Enabled = True
                    Button2.Enabled = True
                End If
            Else
                Label1.Text = "Brugeren findes ikke"
            End If
        Else
            Label1.Text = "Der skal angives en bruger!"

        End If

    End Sub

    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        MembershipUser.IsApproved = True
        Label1.Text = "Brugeren " + UserName + " er nu accepteret"
        Button1.Enabled = False
        Button2.Enabled = False
    End Sub

    Protected Sub Button2_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        Membership.DeleteUser(UserName)
        Label1.Text = "Brugeren " + UserName + " er nu blevet slettet"
        Button1.Enabled = False
        Button2.Enabled = False
    End Sub
End Class

------------------------------

Når jeg trykker på en knap får jeg følgende fejl:

Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.  Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /MySite/ApproveUser.aspx

Den mener altså ikke længere siden ligger under 'Administration'.

Hvad i alverden er der gået galt?
Avatar billede thrytter Nybegynder
21. juni 2006 - 01:19 #1
Du har vel ikke angivet en PostBackUrl på din Button
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 08:02 #2
prøv at omdøbe din klasse til

Partial Class ApproveUser

hvordan ser dit page directive ud(toppen af aspx siden)
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 09:45 #3
Har intet PostBackUrl på min button, her er min header:

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/DefaultMaster.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="ApproveUser.aspx.vb" Inherits="Administration_ApproveUser" title="Untitled Page" %>

Jeg har prøvet at ændre klassensnavn til 'ApproveUser', dette giver ingen ændring.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 09:48 #4
prøv med:
Partial Class ApproveUser

og

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/DefaultMaster.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="ApproveUser.aspx.vb" Inherits="ApproveUser" title="Untitled Page" %>
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 09:55 #5
Det gorde jeg skam også :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 10:02 #6
AutoEventWireup="false" skal være true
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 10:03 #7
Hjælper heller ikke :S, hvad gør AutoEventWireup ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 10:06 #8
den sørger for at binde aspx fil og codebehind fil sammen.

Blev du ved med at kalde den ApproveUser i class og codebehind ?
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 10:09 #9
nej, skriftede det tilbage igen. Prøvet lige med 'ApproveUser' og AutoEventWireup="true"
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 10:10 #10
Virker stadig ikke
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 10:18 #11
er ApproveUser.aspx synlig i IIS?
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 10:24 #12
Den kører ikke på en IIS lige nu, bruger VS Delveloper server. Prøver lige at smide den over på en IIS lidt senere.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 10:27 #13
Den kan godt være derfor du har problemet.
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 12:24 #14
Jeg har nu flyttet siden til en IIS, problemer er der stadig.
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 12:37 #15
problemet*
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 12:51 #16
kan du se siden i IIS ?

Du skal beholde indstilligerne med
AutoEventWireup="true" og ApproveUser
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 12:54 #17
prøv lige at følge disse instruktioner her:
http://support.microsoft.com/kb/894670/en
Avatar billede altschuler Nybegynder
21. juni 2006 - 14:42 #18
Jep, jeg kan godt se side i IIS, og jeg har beholdt indstillingerne. Så vidt jeg kan se berører artiklen asp.net 1.1, men ikke 2.0.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juni 2006 - 14:44 #19
Det er ikke umuligt at det også påvirker 2.0. Det drejer sig om noget i metabasen i IIS.
Jeg tror det er et IIS problem og ikke et asp.net problem.
Avatar billede altschuler Nybegynder
22. juni 2006 - 02:45 #20
Har prøvet det nu, problemet er der desværre stadig :(
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. juni 2006 - 08:02 #21
prøv at lave et helt nyt projekt og kopier tingene derind
Avatar billede altschuler Nybegynder
23. juni 2006 - 20:18 #22
Jeg har prøvet at lave en ny test-side under 'Administration'. Der har jeg en knap der skrver en simpelt tekst i en label. Når jeg trykke på knappen får jeg samme fejl, 404.
Avatar billede altschuler Nybegynder
23. juni 2006 - 20:26 #23
Jeg har nu fundet probleet, men ved ikke hvordan jeg skal få det løst.

Jeg har et <base> tag i min header. His jeg fjerne den kører det igen, men så har jeg en masse andre problemer.

Hvad gør jeg?