Avatar billede whatever Nybegynder
20. juni 2006 - 14:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redirect alt til undermappe

Hej,

I forbindelse en større opdatering af et website, har jeg behov for at redirecte al trafik til en undermappe på webhotellet.

Dvs. at når brugerne f.eks. via google kommer ind på en underside, skal de sendes til en anden url der forklarer omkring opdateringen. Url'en de skal sendes til er en undermappe på webhotellet.

Jeg har forsøgt med noget i denne retning i .htaccess, men det virker ikke efter hensigten:

RedirectPermanent / http://www.site.com/test/

Men det ender i et loop, hvilket jo ikke er smart ;-)

I stedet prøvede jeg dette:

RedirectMatch !^/hosts/www.site.com/public_html/test/ http://www.site.com/test/

Men det virker jo heller ikke ligefrem.

Nogen der har en løsning?

Skal bruge det i aften, så det haster lidt.
Avatar billede webt Nybegynder
20. juni 2006 - 15:54 #1
Hejsa,
Det uendelige loop er aldrig sjovt, prøv følgende:

RewriteEngine On
RewriteRule !^undermappe(/.*)?$ /undermappe/dinFejlFil.html [L]

Så vil den rewrite så længe brugeren ikke er inde i undermappe

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
20. juni 2006 - 15:55 #2
og grunden til det er ! som også i htaccess sprog betyder not/ikke
Avatar billede whatever Nybegynder
20. juni 2006 - 21:48 #3
Det var lige det jeg havde brug for. Tak for hjælpen.
Avatar billede webt Nybegynder
20. juni 2006 - 22:09 #4
Så lidt, og takker for points - hvis der er noget den skal udvides eller driller så skriver du bare så finder vi ud af det.

Fortsat god aften
Martin