Avatar billede ux226 Nybegynder
20. juni 2006 - 13:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Match af tag i tag

Dette udtryk:
#<td.*>(.*)</td>#i

matcher glimrende på indholdet af <td>-celler, bortset fra hvis cellen indeholder f.eks. et <a href="..."> tag.

Hvordan kan det være?

Jeg benytter preg_match i PHP.
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. juni 2006 - 13:18 #1
Er du sikker på, at det ikke er fordi der er linieskift? . matcher ikke newlines som udgangspunkt - så skal du have fat i DOT_ALL-modifieren. Rent gær, selvfølgelig.
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. juni 2006 - 13:18 #2
gær = gæt, even ;)
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. juni 2006 - 13:21 #3
#<td.*>(.*)</td>#is
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juni 2006 - 13:22 #4
For det første bør du modificere dit mønster til:

#<td.*>(.*?)</td>#i

For det andet er der ingen grund til at en <a href="..."> inden i cellen skulle ødelægge din match.

Med mindre at det, at den er der, betyder at der så også er sat linjeskift ind i cellen. Men dette er jo så mere en indirekte konsekvens af a-taggen:

For at gøre din matchning hårdfør over for at der gerne må være linjeskift sættes der en s-modifier på:

#<td.*>(.*?)</td>#is

S står for at den skal behandle teksten som en "single line" - som en enkelt lang linje.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. juni 2006 - 13:23 #5
<td.*?>(.*)<\/td>

hvis ikke jeg husker helt galt sørger et spørgsmålstegnet før at dit udtryk macther den kortest mulige streng...
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juni 2006 - 13:23 #6
Ahhhh, vi er vist enige ;^)
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juni 2006 - 13:24 #7
20/06-2006 13:23:30> Ja det er jo nok den!
Avatar billede nielle Nybegynder
20. juni 2006 - 13:25 #8
Et ?-tegn giver ganske rigtigt "lazy matchning":

#<td.*?>(.*?)<\/td>#is
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juni 2006 - 18:10 #9
ux226> Hvad med med noget respons?
Avatar billede ux226 Nybegynder
26. juni 2006 - 20:56 #10
Ja, undskyld. Det er dårlig stil.
Lazy matching med ? klarede det. Der er ingen linjeskift i teksten.

Tak for de gode forslag. Points på vej hvis der bliver posted et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juni 2006 - 21:57 #11
De bør vist gå til mm12010 :^)

... selvom jeg vil anbefale at det *også* kommer ?-tegn på inde imellem <td>-tagnene.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. juni 2006 - 08:34 #12
selv tak :o)