Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
19. juni 2006 - 21:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skjul menu efter x antal sekunder

Hej, jeg er igang med at lave en ny portfolio til mine billeder.

Der har jeg et billede, og en menu.

Pointen er så at jeg efter x antal sekunder (2-3 stykker) hvor musen ikke er i bevægelse skal den forsvinde. og så når man bevæger musen igen skal den dukke op igen.

Jeg har forsøgt mig med nogen functioner i javascript, men jeg er ikke den store haj, så det er sikkert meget forkert. Her er hvad jeg har lavet:

--- HEAD ---
<script language="javascript" type="text/javascript">
function TThide {
var t=setTimeout("document.getElementById('downpart').style.visibility='hidden'",2000)
}
function TTshow {
document.getElementById('downpart').style.visibility='visible'
}
</script>
----

--- BODY ---
<div id="downpart" onMouseover="TTshow()" onMouseOut="TThide()" >
content
</div>
-----

Jeg ved godt det ikke er mouseover og mouseout jeg skal bruge, men jeg har ikke kunnet finde hvilke, så hvis nogen kan hjælpe mig med det også ville det være meget rart.

På forhånd tak
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
19. juni 2006 - 21:08 #1
Vil lige indskyde at det er menuen der skal forsvinde og ikke musen. Fik skrevet det så det kunne misforstås
Avatar billede smirnoff Nybegynder
19. juni 2006 - 21:54 #2
hvad med en onmousemove?
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
19. juni 2006 - 22:03 #3
den burde jeg kunne bruge, men hvad skal jeg bruge når den ikke bevæger sig?
Avatar billede smirnoff Nybegynder
19. juni 2006 - 22:32 #4
Jeg har fusket lidt med dit script - dette skulle virke:

<html>
    <head>
        <script type="text/javascript">
            var timeoutid = 0;

            function TThide() {
                document.getElementById('downpart').style.visibility='hidden';
            }

            function TTshow() {
                document.getElementById('downpart').style.visibility='visible'
            }

            function onMouseMove() {

                if(document.getElementById('downpart').style.visibility == 'hidden') {
                    TTshow();
                } else
                    clearTimeout(timeoutid);
                timeoutid = setTimeout(TThide, 2000)
            }

            function init() {

                document.onmousemove = onMouseMove;
            }
            </script>
    </head>
<body onload="init();">

    <div id="downpart" style="visibility:hidden;border:1px solid red;width:200px;height:400px;">
        MENU menu menu menu
    </div>
</body>
</html>
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
19. juni 2006 - 23:14 #5
Mange mange tak.. det virkede..
Avatar billede smirnoff Nybegynder
20. juni 2006 - 08:06 #6
så må et svar være på sin plads :)
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
20. juni 2006 - 12:25 #7
Jep. Mange tak endnu en gang:)