Avatar billede kobe14 Nybegynder
18. juni 2006 - 13:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mus og Keyboard drilleri

Hej,

Nu har jeg haft min PC i ca. 6 måneder og alting er kørt  perfekt.
Men for et par dage siden begyndte min keyboard og specielt min mus at opføre sig underligt.

Jeg giver lige nogle eksempler på hvad musen og keyboardet gør for at irritere mig.

Musen: F.eks hvis jeg har 2 IE Browser vinduer fremme (Gælder også for FF), og det foreste vindue er "aktiveret". Og jeg fører musen ud over det aktiverede vindue, så synes den åbenbart at det bagerste vindue skal aktiveres i stedet for.

Keyboardet: F.eks når jeg nu sidder og skriver mit problem her, så vil mit keyboard ikke lade mig "gå tilbage i teksten". Altså hvis jeg nu skriver noget forkert og bruger pil tasterne til at gå tilbage og rette det, så springer den til det aller sidste bogstav  i teksten. Møg irriterende. Faktisk springer den så hurtigt tilbage at jeg kun kan nå at gå et par bogstaver tilbage, og overhoved ikke nå at rette noget.

Der er også et genrelt "scroll" problem. Hver gang der er mulighed for at scrolle vandret, så gør det den automatisk! Jeg aner ik hvorfor men problemet kom sammetid som de andre. Gælder også for dropdown menuer, f.eks når man opretter et spørgsmål her på eksperten og skal vælge Kategori, så har den det med at fise helt ned i bunden og vil ik sammenarbejde med mig.

Jeg prøvede at lave et "system restore" til en dato hvor jeg vidste at alt virkede optimalt, men ingen forbedring.

Jeg har et Logitech tastertur som hedder LX700/MX3000, der fulgte min mus også med som er en MX1000. med dette set kom der selvfølgelig noget af Logitech's software med. Kaldet Setpoint.
Jeg skal bruge dette software da det er her man "keybinder" eller "forbinder" muse tasterne til andre funktioner end det har fra starten af.

Så er hele poiten her: Hvis jeg lukker Setpoint programmet ned, så er der ikke problemer med musen mere, og samme gælder for mit tastertur.

I tænker sikkert, så bare reinstall programmet eller kør en repair.
- Virker ik.

Prøvede at uninstall programmet og instalere på ny og de samme problemmer kom igen.

Dette problem er møg irriterende og jeg vil have det væk hurtigst muligt!
Jeg er bange for at jeg bliver så irriteret på min mus der driller at jeg kaster den ud af vinduet! (Det er en trådløs mus)
Avatar billede backside Nybegynder
18. juni 2006 - 14:26 #1
Først, bind en snor fra skærm til mus så der ikke sker uheld på det område. ;)

Prøv at flytte modtager/sender 20-30cm, evt. væk fra skærmen hvis den står i nærheden af den.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juni 2006 - 14:28 #2
Hvis du har mulighed for det, så prøv mus og keyboard på en anden PC.
Du har naturligvis hentet den nyeste driver fra nettet. Du kan også prøve, i bios,
at se, om understøttelsen af USB mus og keyboard er aktiveret, måske kan det hjælpe?
For at sikre dig, det ikke er "snavs" som driller, kan du prøve Kaspersky online.
http://www.kaspersky.com/scanforvirus
Avatar billede kobe14 Nybegynder
18. juni 2006 - 14:58 #3
Gotfred, vil lige minde dig om at alt har jo virket førhen.

Det link du giver, hvilken fil skal jeg skanne efter din mening?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juni 2006 - 15:11 #4
Den store tur. Hele dit C:\. Kaspersky er nød til, at lægge nogle filer ind på din
PC, men det er i orden. Jeg har selv prøvet den, og den fandt også noget virus.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
18. juni 2006 - 15:11 #5
Okey.. Prøver det lige når jeg har tid til at tage mig sammen =)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juni 2006 - 15:21 #6
Ok, men vær opmærksom på, at Kaspersky er grundig, så den er ikke færdig på 5 min.
Programmet er forøvrigt meget rost, i PC magasiner, for sin effektivitet.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
18. juni 2006 - 15:25 #7
Ligepræcis derfor jeg venter til jeg har lidt tid til at vente på den :D
Avatar billede kobe14 Nybegynder
18. juni 2006 - 19:19 #8
Okey skannede min pc.
3 filer kom op, alle sammen var i quarantine hos Northon Antivirus.

Men altså, jeg undrer mig stadig over at hvis jeg afslutter Setpoint programmet så er problemet også væk. OG jeg har jo prøvet at reinstall, uden held.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juni 2006 - 20:00 #9
Setpoint konklikter med din mus og keyboard. Logitech kan afhjælpe det problem.
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/US/EN,CRID=322,CONTENTID=9409
Avatar billede kobe14 Nybegynder
18. juni 2006 - 22:25 #10
Er ikke helt sikker på at jeg ved hvad du mener.
Jeg har jo heletiden haft Setpoint kørende på min pc...
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2006 - 00:04 #11
Er den driver du bruger, lige nøjagtig den, som er vist på siden, på 47,6 MB ?
Har du prøvet at downloade den?
Prøv også at tænke tilbage til lige før du fik problemet. Har du da installeret
et eller andet program?
Avatar billede kobe14 Nybegynder
19. juni 2006 - 07:01 #12
Jeg downloadede den du linkede til der og instalerede den.

- Og nu kan utrolig nok ik mærke nogle problemer...
Jeg ved ik hvorfor det har hjulpet, men det har det =)
Smid et svar
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2006 - 12:02 #13
Det er nyere drivers. Godt det lykkedes.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
22. august 2006 - 18:17 #14
En lille update:

Jeg var på sommerferie, og da jeg kom hjem begyndte det samme problem igen.
Jeg har ingen idé hvorfor..
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2006 - 18:35 #15
En periodisk fejl, er noget af det sværeste, at have med at gøre. Er du sikker på,
at der ikke er en fejl i mus eller keyboard?
Avatar billede kobe14 Nybegynder
23. august 2006 - 06:54 #16
Altså jeg tror det er en fejl med deres software, fordi at hvis jeg lukker det ned, så stopper musen med at lave de her fejl med det samme.

Så indtil videre må jeg bare lukke programmet...
Avatar billede off-line Nybegynder
23. august 2006 - 10:56 #17
Det er det muligvis, men så er spørgsmålet hvorfor, det kun optræder periodevis.
det er da underligt. Det skulle være de rigtige drivers til din mus. Har du læst
"read me filen" som de opfordrer til?
Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
This release supports Windows XP and Windows 2000 with Service Pack 4.  Windows Vista is not currently supported by SetPoint.
Title: SetPoint 3.01    Version: 3.01    Posted: 06/23/2006
Platform: Windows XP

Please view the Readme File located on your system at C:\Program Files\Logitech\SetPoint.

The file size of SetPoint is approximately 46.6 Mb.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
23. august 2006 - 17:40 #18
Læste readme, og der var ingen forklaring at hente, jeg må bare lade det &*¤#% program være så =)

Du behøver skam ikke at hjælpe mig mere da du har fået dine point; Men tak for indsatsen =)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. august 2006 - 18:51 #19
Ja desværre rækker min beskedne viden ikke til her:(. Måske kunne du åbne et
spørgsmål som f.eks "Setpoint problemer" ? Der må da være nogen derude, som
kender det program. Håber, du finder ud af noget.