Avatar billede fucke Nybegynder
15. juni 2006 - 21:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

data må ikke gå tabt, hvordan?

Hej, min PC er gået totalt død. Lyder som om den starter (HD får strøm, osv.) men der kommer aldrig noget billede på skærmen. Der kommer heller ikke nogen fejl-bip. Jeg har testet at det ikke er lydkort, grafikkort, eller ram som der er noget galt med. Går derfor ud fra at enten bundkort eller CPU er stået af. Er dette korrekt antaget? Nåh men hele pointen er at jeg nu har købt en mac (G5) og jeg vil gerne have overført alt det date jeg havde på min PC til den. Meeeen der sad 2*160 GB maxtor SATA diske I RAID0 i min PC. Hvordan pokker får jeg nogen sinde alt min data ud, uden at skulle bygge en ny pc som kan køre SATA RAID0?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2006 - 22:03 #1
Kommer der heller ikke signal til skærmen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2006 - 23:50 #2
Du er en modig mand, i og med du anvender en RAID 0 og ingen backup har.

Skulle der være bundkortet du har fejl på, så er det ikke givet, at du får din RAID op at køre igen på et andet bundkort.

Tilbage til problemet.
Den kommer tilsyneladende ikke i gang med at boote, og det kan skyldes, som du nævner, CPU eller bundkort, og selvfølgelig de andre ting som du allerede har udelukket.

Det kan også være din strømforsyning (PSU), for den sender besked til bundkortet, når den har fået spændingen op på korrekt niveau på de forskellige strømskinner, og først derefter vil CPU få besked på at boote. Faktisk er det således, at bundkortet holder CPU'en i resetmode indtil spændingen er korrekt, og først derefter fjernes resetten på CPU'en.
For at teste dette, har du 2 muligheder.
Hvis gentagne tryk på resetknappen med 10 sekunders interval, efter du har tændt maskinen, kan få den igang, så er det PSU'en.
Du kan også låne ledningerne fra en PSU i en anden maskine, og se om strømmen fra den vil starte din maskine.
Avatar billede fucke Nybegynder
17. juni 2006 - 13:27 #3
Wahuu! har fået liv i den igen, skilte alt ad og samlede den igen... aner ikke hvad der var galt, men nu skal der tages backup i en fart!! kom med et svar så jeg kan slippe af med de point...
Avatar billede ini Nybegynder
17. juni 2006 - 15:15 #4
kunne være noget der ikke sad helt samlet :P

Modigt.. eller lign...  at du købte en Mac :O SUXZOR

http://www.mac-sucks.com/
Avatar billede fucke Nybegynder
30. maj 2007 - 19:40 #5
jj
Avatar billede fucke Nybegynder
30. maj 2007 - 19:40 #6
kk