Avatar billede unsigned Nybegynder
14. juni 2006 - 09:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lav en stringbuilder med 128 blanktegn

Til en mcisendstring, skal der bruges en StringBuilder streng med en længde på 128 og initialiseret med blanktegn. Den har jeg lavet som vist nedenfor. Det lange mellemrum mellem de to citationstegn skyldes de 128 blanktegn. Før jeg lavede en kodelinie med 128 blanke tegn, prøvede jeg med en løkke, string, memset, padleft og forskellige fantasifulde ting. Spørgsmålet er, kan det ikke gøres mere smart?

System.Text.StringBuilder durLength =
              new System.Text.StringBuilder("                                                                                                                                ", 128);
Avatar billede bitsch Nybegynder
14. juni 2006 - 09:30 #1
Hvis din streng skal være fixed længde kan du gøre således:

    int size = 128;
    char space = ' ';
    StringBuilder stringBuilder = new StringBuilder(size, size);
    stringBuilder.Append(space, size);
Avatar billede unsigned Nybegynder
14. juni 2006 - 10:04 #2
Det virker, mange tak. Smid et svar, så får du pointene.
Avatar billede bitsch Nybegynder
14. juni 2006 - 10:12 #3
:-)