Avatar billede radiv Nybegynder
13. juni 2006 - 12:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Aspx-side vises i debugger, ikke online

Jeg eksperimenterer med .net 2.0 og visual web developer express edition, og lykkes kun delvist foreløbig.

Jeg kan godt få en simpel aspx-side til at vises hos min udbyder (web10) med .net version 2.0.

Jeg har importeret et tidligere 1.x projekt ind, det kompilerer og kører i den interne browser, inklusiv adgang til mysql (det overraskede og imponerede mig).

Men, jeg kan ikke få siden til at vises fra min udbyder, jeg får blot en runtime error, og jeg får ikke vist flere detaljer.

Hvad glemmer jeg?
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. juni 2006 - 17:11 #1
Kan vi se den fejl du får?
(du kan normalt angive CustomErrors="Off" i din konfigurationsfil... Det skulle give dig lidt mere info).
Mvh
Avatar billede radiv Nybegynder
14. juni 2006 - 10:53 #2
Jeg har angivet CustomErrors="Off" i webconfig, uden at det gør nogen forskel. Hvordan er det lige det fungerer med webconfig når der ikke er nogen dll?

Jeg har kun lagt .cs og .aspx-filerne på mit webhotel.
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. juni 2006 - 11:11 #3
Du skal jo så også lægge din web.config op.
Vil stadig gerne se den fejl du får... Har du et link, eller kan du kopiere fejlmeldingen ind her.
Mvh
Avatar billede radiv Nybegynder
14. juni 2006 - 15:03 #4
Med web.config får jeg nu denne meddelelse:

Line 39: <authentication mode="None"/>

It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level.  This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS. (c:\webs\talkactive\mitdomæne\web.config line 67)
Avatar billede radiv Nybegynder
15. juni 2006 - 10:44 #5
Tror problemet er lokaliseret til noget med MySql - jeg bruger MySQL Connector .Net. Jeg kan sagtens kompilere og køre på localhost med adgang til databasen der ligger på mit webhotel, men altså ikke når det hele kører på webhotellet.
Avatar billede radiv Nybegynder
15. juni 2006 - 10:49 #6
Det var nemt, meget nemt.

MySql.Data.dll skulle blot tilføjes i /bin på mit webhotel.
Men jeg indrømmer at jeg nok ikke har forstået forskellen fra 1.1 til 2.0 i forhold til dll og kodefiler.
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. juni 2006 - 14:15 #7
For de dll'er du refererer er der sådan set ingen forskel.

Fejlen her:
It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level.  This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS. (c:\webs\talkactive\mitdomæne\web.config line 67)

Har ikke noget med MySql at gøre... Den betyder nøjagtig det der står. Du har en web.config i en folder der ikke er konfigureret som en applikation, og i den har du forsøgt at skrive noget der ikke tillades.... Nemlig hvilken type authentication der skal benyttes.

Mvh
Avatar billede radiv Nybegynder
15. juni 2006 - 16:24 #8
Så referencer der tilføjes eksternt (som MySQL.Data) skal stadig have en dll med, mens for den øvrige kode er det nok med .aspx og .aspx.cs?

Hvordan bliver en folder konfigureret som en applikation (jeg bruger som sagt Web10 og har blot lavet en ny folder via FTP)?
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. juni 2006 - 17:31 #9
Jeps - du har helt ret i dine antagelser. Det skal dog nævnes at det med at distribuere aspx- og c# filer blot er én af flere muligheder.
Det at konfigurere en folder op som application, er noget der skal gøres på IIS'en, og du kan formentlig få web10 til at gøre det hvis du sender dem en email.
Mvh
Avatar billede radiv Nybegynder
16. juni 2006 - 09:44 #10
OK - tak for hjælp - kom med et svar!
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. juni 2006 - 10:35 #11
Kommer her :o)
Mvh