Avatar billede domindo Nybegynder
12. juni 2006 - 20:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ae, o og aa?

Har et message board. Men når jeg man skriver  æ,ø og å ind på messageboardet og opdatere står æ,ø og å sådan her: ���������... Er der nogle der ved hvad jeg skal sætte ind før det virker.

Håber i kan hjælpe mig.

koden ser sådan ud:
<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");

    $message = stripslashes($message);

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, "<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#CCCCCC\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n");
    fclose($file);

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}

function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Your Name <blabla@hotmail.com>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <blabla@hotmail.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.blabla.com";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>

Vh.
Nico
Avatar billede domindo Nybegynder
12. juni 2006 - 20:42 #1
Hov, æ, ø og kommer til at stå som :firkantet kasser.

Min kode ser sådan her ud nu:

<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");

    $message = stripslashes($message);

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, "<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#CCCCCC\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n");
    fclose($file);

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}

function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Your Name <blabla@hotmail.com>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <blabla@hotmail.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.nicod2.com";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede albatros Nybegynder
12. juni 2006 - 23:46 #2
Har du huske at gemem dit tekstdokument som UFT-8?
Avatar billede domindo Nybegynder
13. juni 2006 - 00:19 #3
Det tror jeg ikke... Er bestemt ikke en php haj, kan du hjælpe mig med hvordan mit php doc. skal se ud?
Avatar billede sirbatman Nybegynder
13. juni 2006 - 22:25 #4
Hej domindo.
Hvis det er et message board lavet i flash, så prøv at sætte dette ind i din film på frame 1:

System.useCodepage = true;

Det skal helst være i din master film, altså den de andre film bliver loaded ind i.

Problemet er nu "bare" at hvis dette virker så har du sikkert også problemer med spesialtegn så som &, men bare rolig der er mange steder her på siden du kan læse om disse problemer.
Avatar billede sirbatman Nybegynder
13. juni 2006 - 22:28 #5
Skal lige sige at jeg gjorde dette ved en flash mailform der sender en php kode til min mail, og derefter kom der ikke firkanter eller underlig tekst med, men pæne æ ø og å'er.

Håber det virker, Sirbatman
Avatar billede domindo Nybegynder
14. juni 2006 - 13:41 #6
Har fundet ud af det selv, tak for jeres svar. skal jeg åbne et nyt spørgsmål, for kunne godt tænke mig at de nyeste indlæg lå først og ikke sidst som de gør nu. Er der nogle der ved hvordan man gør?
Avatar billede domindo Nybegynder
14. juni 2006 - 14:51 #7
Lukker...