Avatar billede nejmann Nybegynder
12. juni 2006 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk skift af billeder

Hej,

jeg er ved at lave en side der laver et slideshow med forskellige billeder. Jeg bruger <asp:Image> til at vise billederne og via "Photo.ImageUrl = xxx" ændrer jeg billede URL'en ved Page_Load.

Mit problem består i at det kun er første gang jeg giver en billedeurl at billede bliver vist. Derefter fremkommer ingen billeder.

Derudover har jeg også det problem at jeg henter mine URL's fra en database og disse kan indeholde både æøå og blanke tegn (Billederne ligger lokalt på maskinen). Disse URL's bliver lavet om til en noget volapyk når siden bliver genereret, hvilket munder ud i at der ikke fremkommer noget billede - what to do?

På forhånd tak :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. juni 2006 - 21:30 #1
Hvornår sætter du ImageUrl, og hvordan?
Den første kan tænkes at du sætter din imageurl for tidligt eller for sent - eller har slået viewstate fra - og angiver under en:
if(!IsPostBack)
{
  // noget der sætter dine imageurls
}

Det andet kan skyldes at du måske ikke laver en Server.HtmlEncode(<din billedesti>);

Mvh
Avatar billede nejmann Nybegynder
13. juni 2006 - 09:01 #2
Hej,

Jeg sætter min ImageUrl via funktionen LoadPictures der bliver kaldt i Page_Load:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        DivSmallPictures.Visible = false;
        DivPhoto.Visible = false;
        DivLogo.Visible = false;

        StartPicture.ImageUrl = "Images/4x3.jpg";
        if (Page.IsPostBack)
        {
            DivStartupPicture.Visible = false;
            DivLogo.Visible = true;
            Logo.ImageUrl = "Images/Logo.jpg";
            LoadPictures();
        }

I LoadPictures sættes ImageUrl således (hardkodet i dette tilfælde, dog med den sti der ikke vil virke):

Photo.ImageUrl = Server.HtmlEncode(@"C:\Programmer\Firma\Program\Configuration\MultiMedia\Emner\105433_Hjørring\105433 - 551 - Forside billede - 133652m - ##900x630##.jpg");

Derudover har jeg også lagt mærke til at første gang billedet skal vises fremkommer der et rødt kryds, hvilket giver ok mening da stien ikke spiller. Men anden gang billedet skal vises, kommer der slet ikke noget, dvs. ikke engang et rødt kryds :(
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. juni 2006 - 16:59 #3
Hmm... det er ikke hensigtsmæssigt, at du angiver fysiske stier til dine billeder.... Det vil jo kun virke på den maskine hvor billederne ligger.... Alle andre klienter vil ikke have billederne liggende.
Det bliver du nok nødt til at gøre noget ved.
Mvh
Avatar billede nejmann Nybegynder
14. juni 2006 - 08:25 #4
Bare rolig, der er en mening med galskaben :) Ingen der kender en løsning på mine problemer? :(
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. juni 2006 - 10:59 #5
Jeg er ikke helt med mere...
Den kode du har vist sætter en url på et billede 2'en til n'nde gang siden vises - med mindre du laver noget Response.Redirect til samme side, har links til samme side på siden, eller lignende.
Hvis den kode du har sendt skal kunne forstås - må du vise din markup også... Altså din aspx fil.
Problemet kan jo i princippet skyldes at du har dit billede liggende i den din du gør usynlig.
Hvis du nu prøver at sætte et link ind med samme url - bare for testens skyld:
someLink.NavigateUrl = <den samme sti>
Kan du så klikke på det og se billedet?
Når du debugger ned igennem koden... Eksekverer den så på den måde du forventer?
Mvh
Avatar billede nejmann Nybegynder
29. juni 2006 - 11:22 #6
Jeg lukker spørgsmålet nu, da det kom til at virke af en eller anden grund...

Snepnet: Tak for hjælpen, smid et svar så skal jeg se hvad jeg kan gøre :)

/Nejmann
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. juni 2006 - 22:18 #7
Kommer her :o)
Mvh