Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
12. juni 2006 - 09:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vende billede forud for fremkaldelse

Hej...

Jeg står i den situation at jeg skal have fremkaldt nogle billeder jeg har liggende på min pc som skal benyttes i forbindelse med en gave. Billeder skal fremkaldes og derefter indsættes i en billedholder.

Problemet er at billederne i denne holder skal vende lodret men at alle de billeder jeg har taget er taget med kameraet i en vandret position.

Hvis jeg derfor blot umiddelbart sender billederne til fremkaldelse vil jeg modtage "vandrette billeder" men jeg skal bruge "lodrette billeder".

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd mange tak

Mads...
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juni 2006 - 09:52 #1
Denne artikel http://www.eksperten.dk/artikler/180 beskriver hvordan du kan beskære billeder med det gratis billedbehandlingsprogram Irfanview
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2006 - 10:17 #2
Ja, pointen er at du jo ikke skal vende dem. Du skal faktisk beskære dem.
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
12. juni 2006 - 10:39 #3
Super Vejmand - det fungerer.

Du sender bare et svar.

Vh. Mads
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juni 2006 - 10:45 #4
Velbekomme, svar kommer her.  :-)