Avatar billede martinfrost Nybegynder
10. juni 2006 - 11:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af enkelt værdi fra DataSource

Kære eksperter!

Jeg er ASP.NET-nybegynder... og jeg har et problem.

Jeg har en dataSource, som vha. en SQL-SELECT udtrækker én række (med 10 felter) fra min database...

De 9 af felterne vil jeg gerne have præsenteret i et "DetailsView"... Det fungerer fint...

Nu kommer problemet... Jeg vil gerne ha' vist det 10'ende felt (benævnt "Title") som OVERSKRIFT ovenover mit "DetailsView"...

Altså... jeg skal have udtrukket én enkelt værdi fra min DataSource, som jeg kan sætte som overskrift ovenover de resterende 9 felter, som fremvises i et "DetailsView"...

Jeg kunne selvf. lave endnu et DetailsView, hvor jeg så bare udtrækker ét felt... men det kan vel for fanden gøres smartere?

Haster lidt - derfor lidt ekstra point trods det sikkert meget simple spørgsmål...

Mvh
Martin
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. juni 2006 - 12:19 #1
I dit detailsview:

<HeaderTemplate>
    <asp:Label ID="lblHeaderText" runat="server" Text='<%# Eval("Title") %>'></asp:Label>
</HeaderTemplate>

Mvh
Avatar billede martinfrost Nybegynder
10. juni 2006 - 12:37 #2
Det er jo decideret smukt :) Et lille uddybende spørgsmål...

Lige nu har jeg to DetailsView ved siden af hinanden... (indsat i en alm. to-cellet HTML-tabel)

Jeg kunne godt tænke mig at overskriften ligesom dækkede begge DetailsView - og ikke kun kom ovenover den éne, hvor jeg indsætter din ovenstående kode...

Lige nu har jeg lavet noget med at udfylde en tekstboks med data, når et bestemt event forekommer... men det er ikke helt så elegant jo...

Forløbig tak... og du sender selvf. bare et "svar", hvis jeg skal tildele point :)

Mvh
Martin
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. juni 2006 - 12:54 #3
Hvis du vil styre renderingen på den måde, er det nok bedst hvis du tager udgangspunkt i et par FormViews istedet... Dem kan du bedre styre.
Mvh
Avatar billede martinfrost Nybegynder
10. juni 2006 - 13:14 #4
Okay, tak! :)