Avatar billede spottie Nybegynder
08. juni 2006 - 19:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MessageBoxButtons ændre eller tilføj knapper i C# 2003?

Goddag Eksperter

Jeg har et program, hvor jeg har knapper med tilføj og lign.

1) Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man ændre text på en knap eller tilføjer knapper så der er andre end okcancel og lign, kan man det og hvordan? Eller evt. andre muligheder?

Håber nogen kan hjælpe gerne med kode.

vh spottie
Avatar billede innercitydk Nybegynder
08. juni 2006 - 20:20 #1
Den letteste måde at tilføje knapper på er at indsætte dem fra din toolbox. Hvis du herefter dobbelklikker på en knap ledes du videre til kodeblok (metode) der udføres når der klikkes på knappen. Her skal du kode den funktionalitet der skal være for knappen. En knap har et unikt navn, f.eks button1. For at ændre teksten på denne knap skal du bare skrive button1.Text="en ny tekst";

Er det sådan noget du tænker på? Eller rammer jeg helt ved siden af -er lidt forvirret over spørgsmålet.

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
08. juni 2006 - 20:24 #2
Arh læser lige titlen :) Det var jo en messagebox.. pinligt. Jeg ved ikke helt hvordan man laver custom knapper på dem.. søger lige lidt rundt :)
Avatar billede Syska Mester
08. juni 2006 - 23:10 #3
Du kan vel lave din egen form som popper op i stedet for MessageBox....

Så kan du jo gøre det ved den du synes... :-)

// ouT
Avatar billede bitsch Nybegynder
16. juni 2006 - 09:44 #4
Avatar billede Syska Mester
19. juni 2006 - 17:22 #5
tid til at lukke? eller ikke løst endnu?

// ouT
Avatar billede spottie Nybegynder
26. juli 2006 - 14:11 #6
lukker
Avatar billede Syska Mester
26. juli 2006 - 18:27 #7