Avatar billede sitemaster Nybegynder
08. juni 2006 - 06:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med danske bogstaver

jeg har følgende script der henter et billede fra en database, men hvorfor kan jeg ikke få den til at godtage æ, ø og å
altså hvis et billede har et af de 3 bogstaver så skriver den bare et underlig tegn i stedet for æ, ø eller å

har prøvet at sætte "CodePage", "Culture", "LCID" og "UICulture" men lige meget hjalp det :(

<%@ Page Language="VB" Debug="true" %>
<html>
<body>
<script runat="server">
Sub Page_Load(sender as object, e as EventArgs)

Dim objcmd As New SqlClient.SqlCommand(cmdText, objConn)

objConn.Open()
        Dim objread As SqlClient.SqlDataReader = objcmd.ExecuteReader()

        If objread.Read() Then
            Response.AddHeader("Content-Disposition", "inline;filename=" & objread("Name").ToString() & "")
            Response.ContentType = objread("Type").ToString()
            Response.BinaryWrite(CType(objread("Image"), Byte()))
        End If

        objConn.Close()
End Sub
</script>
</body>
</html>
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. juni 2006 - 11:46 #1
Du kommer nok til at forklare det nærmere... Er det et billenavn der kommer via querystring eller? - i så fald er det vel bare noget Server.HtmlDecode du skal bruge.
Ellers... skrive lige et par ord til.
Mvh
Avatar billede sitemaster Nybegynder
08. juni 2006 - 21:28 #2
ups sorry, sådan går det når man vågner tidligt :D

jeg henter titlen og billedet fra databasen

hvis jeg højreklikker på billedet og vil gemme det så går der ged i navnet hvis der er æ, ø eller å i det, men i mit datagrid kan den godt finde ud af at skrive titlen med danske bogstaver
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2006 - 03:30 #3
den slags fejl plejer at skyldes problemer med UTF-8 versus ISO-8859-1
Avatar billede sitemaster Nybegynder
10. juni 2006 - 12:19 #4
hhmm opgiver snart, kan bare ikke fatte hvorfor denne linie ikke kan finde ud af danske bogstaver Response.AddHeader("Content-Disposition", "inline;filename=" & objread("Name").ToString() & "")
når der ikke er problemer andre steder.
Avatar billede sitemaster Nybegynder
23. februar 2008 - 14:33 #5
lukker