Avatar billede nidkin Nybegynder
06. juni 2006 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kalde onsubmit manuelt i firefox

Jeg sidder og roder med en wysiwyg editor alá FCKeditor, og den er afhængig af onsubmit, så når jeg sender formen via javascript/onclick event, bliver onsubmit ikke automatisk kørt.

For at komme ud over dette, bliver følgende script kørt når der klikkes "Submit"

<script type="text/javascript">
  function SubmitMessage()
    {
      if (document.forms['message_form'].Submit)
        { // Denne del får IE til at virke
          document.forms['message_form'].onSubmit();
          document.forms['message_form'].Submit();
        }
      else
        { // Denne del burde få FF/MOZ til at virke
          self.document.message_form.onsubmit();
          self.document.message_form.submit();
        } // End else
    } // End function
</script>

Form delen:
<form name="message_form" id="message_form" action="save.php" method="post">

Øverste del i scriptet får IE til at fungere, nederste del, der dør den ved self.document.message_form.onsubmit(); med en fejl om at det ikke er en funktion.

Hvordan kalder jeg onsubmit i IE, uden at FF brokker sig?

//Nidkin
Avatar billede psykochicken Nybegynder
06. juni 2006 - 14:45 #1
hvorfor ikke sætte submit-funktionen der, hvor du ellers kalder SubmitMessage():
ex:
<a href="#" onclick="document.forms['message_form'].submit();return false;">Submit</a>

...document.forms['message_form'].submit(); virker både i IE og FF.

/psc
Avatar billede nidkin Nybegynder
06. juni 2006 - 15:07 #2
ved kun at kalde submit, bliver onsubmit der ligger i editoren ikke kørt, hvilket betyder at jeg ikke får teksten med.

/Nidkin
Avatar billede psykochicken Nybegynder
06. juni 2006 - 15:22 #3
ok, jeg ved ikke hvad editorens funktionen onsubmit() gør, men hvad sker der ved:

<a href="#" onclick="document.forms['message_form'].onsubmit();document.forms['message_form'].submit();return false;">Submit</a>

/psc
Avatar billede nidkin Nybegynder
06. juni 2006 - 15:36 #4
Spøjst .. den virker, men når jeg laver det fra min funktion, så vil den ikke..
Prøver at rode lidt videre med det, da de tnok er mig der har lavet noget skrammel så.

Smid et svar, og jeg kaster points efter dig :o)

/Nidkin
Avatar billede psykochicken Nybegynder
06. juni 2006 - 15:39 #5
smiiiid ;o)
Avatar billede nidkin Nybegynder
06. juni 2006 - 16:16 #6
jeg bukker og takker
Avatar billede psykochicken Nybegynder
06. juni 2006 - 16:21 #7
....takker for point ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 18:48 #8
<ole>

Men det er ikke specielt for FF. IE og Opera fyrer heller ikke onsubmit-event'en af, når en form submittes via JavaScript  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede nidkin Nybegynder
06. juni 2006 - 19:17 #9
Det er egentligt spøjst at de ikke har lavet det, så den kører onsubmit. Det ligger ligesom lidt i navnet, at man forventer den bliver kørt.
Men men .. Det er så meget jeg ikke forstår :o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 19:40 #10
Faktisk er det en ganske rar ting i mange situationer, men det er altid svært at se, når man nu lige skulle bruge det modsatte  ;o)