Avatar billede kla Nybegynder
04. juni 2006 - 12:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TreeView + session spørgsmål

Hej

Jeg er newbee ud i asp.net 2.0, så måske er dette et simpelt spørgsmål...

Jeg har lavet et treeView på en side, bundet op på et XML dok. hvor jeg bl.a. gerne vil have en value overført til de næste sider jeg skal til... mit problem er at jeg ikke kan få denne value ført over til næste side... hvis jeg laver postback til den side jeg er på kan jeg fint vise værdien af value, men hvis jeg angiver en url som den skal poste til, mister jeg "forbindelsen" til mit treeView objekt og value...

Kan man løse problemet med at lægge mit treeview obj i en session variable eller er der nogle som har et bedre svar? og hvordan ville i gøre?

/Kenneth
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. juni 2006 - 12:41 #1
Du kan bare sætte NavigateUrl på dine noder, og så overføre værdien via querystring.
Så får du f.eks. sådan et link her som node:
http://someHost/someSite/somePage.aspx?value=blah
Mvh
Avatar billede kla Nybegynder
04. juni 2006 - 21:42 #2
ja, det kunne jeg jo men havde nu håbet på en mere snil måde at gøre det på :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. juni 2006 - 22:02 #3
Hvordan mere snild? - Det er da så absolut det snildeste og mest effektive at klienten kan hoppe videre til den næste side med de nødvendige data i posen, end f.eks. at poste tilbage og redirecte.
Hvad er det du savner?
Du kan sagtens viderestille serverside - og også på modtagersiden tilgå kontrolhierarkiet fra den side der er postet fra, hvis det er det du gerne vil.
Mvh
Avatar billede kla Nybegynder
04. november 2006 - 10:34 #4
lukker denne :-)