Avatar billede t_madsen Nybegynder
02. juni 2006 - 18:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

syntaks spm.

Hej,

Det her burde være nemt(?)

function test(parameter) {

document.getElementById('etElement').style.parameter = "foobar";

}

Jeg vil altså have et parameter efter .style. som f.eks. left, width eller noget helt tredje, men jeg fatter ikke hvordan man får sat et parameter ind der, i hvert fald virker ovenstående ikke for mig.
Avatar billede jensgram Nybegynder
02. juni 2006 - 18:58 #1
Hmm, hvis du giver "parameter" med som en streng skal du vel:

function test(parameter) {

document.getElementById('etElement').style = parameter + ": foobar;";

}

test("noget") -~-> etElement {noget: foobar;} - hvis du forstår.

Så går du ganske vist udenom objekterne, men det burde virke.
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2006 - 19:01 #2
<ole>

style er et objekt på elementet. Derfor kan du i stedet for dot-notation anvende array-notaion:

function test(name, value) {
    document.getElementById('etElement').style[name] = value;
}

Læs evt. min artikel om arrays og objekter i JS - og ikke mindst deres slægtskab:
    http://www.eksperten.dk/artikler/227

/mvh
</bole>
Avatar billede jensgram Nybegynder
02. juni 2006 - 19:03 #3
Olebole > Ja, det er nok noget smartere, men det kunne jeg jo ikke vide ;)
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2006 - 19:04 #4
- husk dog at anvende JS-versionen af style-property'en:

'backgroundColor' i stedet for 'background-color',
'zIndex' i stedet for 'z-index',
osv, osv

jensgram >> det er da bare fordi, du ikke læser mine artikler  ;D
Avatar billede jensgram Nybegynder
02. juni 2006 - 19:06 #5
Olebole > Jeg har faktisk læst de to andre med stor fornøjelse, men dén der er smuttet.
Avatar billede t_madsen Nybegynder
02. juni 2006 - 19:42 #6
tak for det, dejlige og hurtige svar :) Jeg endte op med at bruge oleboles måde
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2006 - 19:52 #7
Fino ... jamen, så lægger jeg et svar  :)

- ikke, at det på nogen måder er fikst, men dette _kan_ faktisk lade sig gøre og er absolut valid kode:

    document["getElementById"]('etElement')["style"][name] = value;

Livet er et sjovt sted at opholde sig  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2006 - 20:17 #8
Tak for points  ;o)