Avatar billede Mik2000 Professor
02. juni 2006 - 00:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Manglende systemressourcer

Hej

Jeg har windows XP og har et stort problem.

Når jeg skal kopiere en større antal filer så kommer den på et tidspunkt undervejs og siger at der ikke er flere ledige systemressourceser. Det samme gælder når jeg skal brænde en dvd med rigtig mange filer.

Det skyldes ikke computeren er langsom.... der er over 1 gb ram, en 3 ghz cpu, sata diske, hurtigt grafikkort mv.

Hvad skyldes dette og hvordan slipper man for det?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. juni 2006 - 00:45 #1
Højreklik på denne computer>egenskaber>>avanceret>ydeevne virtuel hukommelse,>indstillinger>avanceret>virtuel hukommelse, skift sæt den til brugerdefineret sidefil på drev c, indstil den til Start 3072-maksimal størrelse 3072>tryk ok.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. juni 2006 - 00:46 #2
Altså 3072-3072 MB
Avatar billede jassb Nybegynder
02. juni 2006 - 00:54 #3
Højre klik på denne computer og vælg egenskaber, faneblad avanceret klik på indstillinger, sæt prik ud for den bedste ydelse, vælg nu fanebladet avanceret og sæt prik ud for programmer i begge tilfælde. det skulle hjælpe!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. juni 2006 - 16:34 #4
Hjalp det?
Avatar billede Mik2000 Professor
02. juni 2006 - 17:19 #5
Hej

Desværre ikke..... den laver en lidt anden fejlmeddelse nu, men det skyldes stadig det samme.

Men filerne fylder heller ikke meget. Kun omkring 1500 mb. Men det er fordelte på over 10.000 filer.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. juni 2006 - 17:54 #6
Og det var med sidefilerne sat til det jeg foreslog?
Det kan være den trænger til en generel oprydning med discdefragmentering,og et renseprogram, har du Ccleaner? ellers et link her til guide og installation.
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede Mik2000 Professor
02. juni 2006 - 23:28 #7
Ja det var sat til det. Inden stod den til 2000-4096

Har kørt diskfragmentering. Hjalp desværre heller ikke. Jeg har:
Adaware
Spybot S&D
Regestry Repair

Er det program du foreslår det samme som dem?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. juni 2006 - 23:36 #8
Næ ikke helt det samme, det er et oprydningsprogram der fjerner alle overfødige filer fra din pc, alle rester der ligger fra gamle programmer osv. kanongodt program bare sørg for det er indstillet efter guiden, da det ellers kan fjerne de ekstra filer man har liggende til Outlook 2003.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. juni 2006 - 23:49 #9
Du må også kunne se inde i joblisten>processer hvad det er der bruger alle dine ressourcer.
Avatar billede Mik2000 Professor
03. juni 2006 - 01:15 #10
Jamen der ser ikke ud til at være noget. Ved normalt brug kører den uden problemer og den kører hurtigt, man kan arbejde i flere programmer osv osv

Det er kun ved filkopiering med rigtig mange filer
Mange data er ikke problem. Ved kopiering af f.eks. 5 filer a 1 gb er der ingen problemer
Men ved kopiering af 10.000 små filer som tilsammen fylder 1 gb er der problemer
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
03. juni 2006 - 08:46 #11
ER det så dit brænderprogram der bruger al kraften når du prøver at brænde alle de små filer?
Det kunne måske være en ide at sætte 1 GB mere ram i den.
Avatar billede Mik2000 Professor
04. juni 2006 - 22:18 #12
Det kan da godt være måske :(
Det er bare Nero jeg bruger.

Men burde man ikke kunne brænde en mange filer?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. juni 2006 - 22:29 #13
Jo men op til 15000 filer på en gang så mange tror jeg ikke jeg har prøvet at brænde, men min Nero kan også bruge noget ram og cpu, den har bare aldig lukket af, har endda kun 1024 MB ram.
Avatar billede Mik2000 Professor
22. juni 2006 - 23:42 #14
Hmm fandt desværre ikke problemet på dette spørgsmål :(

Men tak for hjælpen og tiden