Avatar billede mattiasdh Nybegynder
01. juni 2006 - 10:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sende en msgbox op, hvis man flytter med musen

Jeg vil gerne lave en lille form, men det virker ikke...
Det skal virke på den måde at når programmet kører, og man flytter med musen, eller trykker på en knap skal der komme en msgbox op...

Jeg troede:

Private sub form_mousemove()
msgbox "blabla"
end sub

Nogen der har et svar der virker`?
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
01. juni 2006 - 10:59 #1
Jeg bruger VB 5.0
Avatar billede joern Nybegynder
01. juni 2006 - 15:19 #2
Hej.

Jeg har lige prøvet, det virker da?

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    MsgBox ("hov")
End Sub
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
01. juni 2006 - 21:55 #3
Når man bruger den formel, kan man bevæge musen frit uden for formen... Det skal være over hele skærmen. Og Nej, man kan ikke bare forstørre den, så den fylder hele skærmen, fordi at der kommer beskeden "hov" op uanset om du bevæger musen eller ej. Det skal fungere som en pauseskærm, altså når man bevæger musen lukker pauseskærmen ned. Istedet for at pauseskærmen lukker ned, skal der bare komme en MSGbox...
Avatar billede joern Nybegynder
01. juni 2006 - 22:36 #4
Hej.

Jeg mener ikke, at det er muligt at et VB-program opfanger markøren, når den er uden for programmets vindue.
Avatar billede martin_moth Mester
02. juni 2006 - 16:13 #5
hvis det kan lade sig gøre (hvis) skal du med stor sandsynlighed have fat i noget API vil jeg mene
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
02. juni 2006 - 18:05 #6
Okay, men jeg har fundet en måde at gøre det på jeg gerne ville, så joern gider du lige lave et "svar"?
Avatar billede joern Nybegynder
02. juni 2006 - 19:22 #7
Hej.

Når du mener jeg har hjulpet, så ok da.
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
03. juni 2006 - 12:10 #8
Du har da hjulpet, jeg kunne jo ikke få det til at virke.

Men hvis du ikke syntes du er fortjent til de point, så må du da meget gerne lige svare på dette spørgsmål:

Hvordan slår man, CtrlAltDelete og AltTab og AltF4, og alle de der funktioner fra?
Avatar billede joern Nybegynder
03. juni 2006 - 18:25 #9
Hej.

Det ved jeg ikke om man kan med VB eller overhovedet.  Jeg synes heller ikke man skal afsløre brugeren fra at få fat i joblisten eller afbryde programmet.
Prøv at søge på "eksperten".

http://www.eksperten.dk/spm/225591    http://www.eksperten.dk/spm/471053  og flere andre.
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
03. juni 2006 - 19:27 #10
Fedt, og mange tak igen :D
Avatar billede joern Nybegynder
03. juni 2006 - 21:06 #11
afsløre > afskære  underlig fejl.  Godt du kunne bruge det.  Som du ser på siderne der linkes til, advares der om brugen.
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
04. juni 2006 - 11:08 #12
Jeg skal nok passe på!