Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 19:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver - login - access

Jeg er i gang med at lege lidt med Dreamweaver og access.
Jeg har indtil videre fået lavet et login, hvor man bruger medlems (nr) som brugernavn og cpr som password man bliver derefter videresendt til booking.asp
Jeg kunne godt tænke mig at hver bruger bliver videresendt til sin egen side, fx medlems nr som er 000001.asp eller id som er ”Autonummerering”.
Min kildekode til login.asp er:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/db.asp" -->
<%
' *** Validate request to log in to this site.
MM_LoginAction = Request.ServerVariables("URL")
If Request.QueryString<>"" Then MM_LoginAction = MM_LoginAction + "?" + Server.HTMLEncode(Request.QueryString)
MM_valUsername=CStr(Request.Form("medlems"))
If MM_valUsername <> "" Then
  MM_fldUserAuthorization=""
  MM_redirectLoginSuccess="booking.asp"
  MM_redirectLoginFailed="fejl.asp"
  MM_flag="ADODB.Recordset"
  set MM_rsUser = Server.CreateObject(MM_flag)
  MM_rsUser.ActiveConnection = MM_db_STRING
  MM_rsUser.Source = "SELECT Medlems, Cpr"
  If MM_fldUserAuthorization <> "" Then MM_rsUser.Source = MM_rsUser.Source & "," & MM_fldUserAuthorization
  MM_rsUser.Source = MM_rsUser.Source & " FROM medlemmer WHERE Medlems='" & Replace(MM_valUsername,"'","''") &"' AND Cpr='" & Replace(Request.Form("cpr"),"'","''") & "'"
  MM_rsUser.CursorType = 0
  MM_rsUser.CursorLocation = 2
  MM_rsUser.LockType = 3
  MM_rsUser.Open
  If Not MM_rsUser.EOF Or Not MM_rsUser.BOF Then
    ' username and password match - this is a valid user
    Session("MM_Username") = MM_valUsername
    If (MM_fldUserAuthorization <> "") Then
      Session("MM_UserAuthorization") = CStr(MM_rsUser.Fields.Item(MM_fldUserAuthorization).Value)
    Else
      Session("MM_UserAuthorization") = ""
    End If
    if CStr(Request.QueryString("accessdenied")) <> "" And false Then
      MM_redirectLoginSuccess = Request.QueryString("accessdenied")
    End If
    MM_rsUser.Close
    Response.Redirect(MM_redirectLoginSuccess)
  End If
  MM_rsUser.Close
  Response.Redirect(MM_redirectLoginFailed)
End If
%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<p align="center">Login</p>
<form id="form1" name="form1" method="POST" action="<%=MM_LoginAction%>">
  <label>Medlems
  <input name="medlems" type="text" id="medlems" maxlength="6" />
  </label>
  <p>
    <label>cpr
        <input name="cpr" type="password" id="cpr" maxlength="4" />
    </label>
  </p>
  <p>
    <label>
    <input name="Login" type="submit" id="Login" value="Login" />
    </label>
  </p>
</form>
<p>&nbsp; </p>
</body>
</html>

Min database er koblet sammen med Dreamweaver
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 19:33 #1
Så laver du bare en ny side, lad os kalde den medleminfo.asp

Når du sender folk videre til medleminfo.asp, så klister du bare deres Id på querystringen : medleminfo.asp?Id=1
Dette kan du angive i Login konfigurations vinduet for din login side.

medleminfo.asp ligger du selvfølgelig først DW's (tror det er) Restrict access to page, så laver du et Recordset som henter brugere data filtreret på Id=1[UserId altså]

det er laaaaaaang tid siden jeg brugte dette, så jeg husker det ikke helt. Men der er masser info om det i hjælpe filerne ;-)
Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 19:59 #2
Har prøvet mig lidt frem men er desværre ikke kommet så meget videre. Er ikke helt så skarp i det (endnu)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 20:05 #3
Nej, det er ikke bare lige.......du er på vej ind i en ret så stor verden.
Men jeg vil anbefale dig og læse DW hjælpe filen stille og roligt, og evt. også http://www.html.dk/tutorials/asp/
Det er ganske vigtigt at du ved og forstår hvad som sker bagved dine sider, hvis man kan sige det sån't
Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 20:21 #4
Var nok lidt for optimistisk med at tro at jeg ”lige” kunne lave sådan et login system. Skal nemlig til eksamen her på fredag i IT-A så havde lige håbet jeg kunne brilliere med at jeg havde koblet vores database sammen med vores hjemmside…
Men det kunne godt være jeg nok hellere skulle tale lidt om sikkerheden på nettet i stedet for.
Men ellers tak for hjælpe.. Kan være jeg vender tilbage når jeg for lidt mere tid her i ferien:)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. maj 2006 - 20:27 #5
He he, jaaaaaa det er nok ikke skide smart og begynde at snakke om det til eksamen.........det blir jo nok lidt vanskeligt for dig og forklare hvorfor ting sker som de gør.

Læg selv et svar og accepter dig selv så vi får lukket her.
Avatar billede dr.big Nybegynder
31. maj 2006 - 20:28 #6
he ja det har du nok ret i... :)