Avatar billede clausn Nybegynder
31. maj 2006 - 09:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AJAX - kan ikke hente læse danske tegn som fx æ

Hej eksperter,

Jeg sidder og roder lidt med noget ajax / xml eller hvad vi nu skal kalde det...

Min kode er følg.:

// ----------------------------------------------------------------------

function BudgetVSSales()
{
  var url="/inc/_budget_vs_oms.asp"
  xmlHttp=GetXmlHttpObject(BudgetVSSalesLoader)
  xmlHttp.open("GET", url , true)
  xmlHttp.send(null)
}

function BudgetVSSalesLoader()
{
  if (xmlHttp.readyState==4 || xmlHttp.readyState=="complete")
  {
    document.getElementById("BudgetVSSalesBox").innerHTML=xmlHttp.responseText
  }

// ----------------------------------------------------------------------

function GetXmlHttpObject(handler)
{
  var objXmlHttp=null

  if (navigator.userAgent.indexOf("Opera")>=0)
  {
    alert("Error - use Microsoft Internet Explorer")
    return
  }
  if (navigator.userAgent.indexOf("MSIE")>=0)
  {
    var strName="Msxml2.XMLHTTP"
    if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 5.5")>=0)
  {
    strName="Microsoft.XMLHTTP"
  }
    try
  {
    objXmlHttp=new ActiveXObject(strName)
    objXmlHttp.onreadystatechange=handler
    return objXmlHttp
  }
    catch(e)
  {
    alert("Error. Scripting for ActiveX might be disabled")
    return
  }
  if (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla")>=0)
  {
    objXmlHttp=new XMLHttpRequest()
    objXmlHttp.onload=handler
    objXmlHttp.onerror=handler
    return objXmlHttp
  }

// ----------------------------------------------------------------------

Problemet er bare at den ikke kan finde ud af øæå - er der nogen der har en ide til løsning af dette?

Hilsen
Claus
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2006 - 12:54 #1
<ole>

Hvorfra kommer din XML? Er det et dynamisk dokument - og i så fald, hvordan ser koden ud, der danner det?

/mvh
</bole>
Avatar billede clausn Nybegynder
31. maj 2006 - 13:04 #2
Det er faktisk herfra det kommer: http://www.w3schools.com/ajax/ajax_source.asp

Så reelt XML dokument er det ikke...
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2006 - 14:48 #3
Hele fidusen ved AJAX er, at man formaterer al HTML på klienten - og nøjes med at sende rå data mellem klient og server. Derfor har w3school's eksempler ikke meget med AJAX at gøre  :)

Prøv, om ikke du kan finde nogle bedre tuts på nettet ... i det hele taget er mange af w3school's tutorials voldsomt fejlbefængte  :o|
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2006 - 14:50 #4
- og så er det yderst vigtigt at sætte den korrekte Content-Type header i server-dokumentet. Hvordan den ser ud, kommer anpå hvilket sprog og tegnsæt, du anvender.
Avatar billede clausn Nybegynder
11. august 2006 - 14:35 #5
Lukker...
Avatar billede clausn Nybegynder
25. juli 2007 - 10:50 #6
Lukketid... Er kommet fra det - arbejder et nyt sted hvor jeg ikke har brug for det.