Avatar billede morch Nybegynder
30. maj 2006 - 00:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gentage funktion / sub periodisk

Jeg har en windows form lavet i vs.net 2003, der skal starte på et klik - derefter skal den sub, der startes onclick gentages hvert minut.

Jeg har prøvet med timere, men jeg kan ikke få skidtet til at fungere. Hvad gør jeg ?

Kode:

Imports System.Threading
Imports MySql.Data.MySqlClient
'Imports CustomUIControls
Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Windows Form Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call
        taskbarNotifier1 = New TaskBarNotifier
        taskbarNotifier1.SetBackgroundBitmap(New Bitmap(MyClass.GetType(), "skin.bmp"), Color.FromArgb(255, 0, 255))
        taskbarNotifier1.SetCloseBitmap(New Bitmap(MyClass.GetType(), "close.bmp"), Color.FromArgb(255, 0, 255), New Point(195, 8))
        taskbarNotifier1.TitleRectangle = New Rectangle(40, 9, 170, 25)
        taskbarNotifier1.TextRectangle = New Rectangle(8, 50, 210, 90)

    End Sub

    'Form overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Windows Form Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Windows Form Designer
    'It can be modified using the Windows Form Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents Button1 As System.Windows.Forms.Button
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Dim resources As System.Resources.ResourceManager = New System.Resources.ResourceManager(GetType(Form1))
        Me.Button1 = New System.Windows.Forms.Button
        Me.SuspendLayout()
        '
        'Button1
        '
        Me.Button1.Location = New System.Drawing.Point(80, 48)
        Me.Button1.Name = "Button1"
        Me.Button1.TabIndex = 0
        Me.Button1.Text = "Button1"
        '
        'Form1
        '
        Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
        Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(292, 266)
        Me.Controls.Add(Me.Button1)
        Me.Icon = CType(resources.GetObject("$this.Icon"), System.Drawing.Icon)
        Me.MaximizeBox = False
        Me.Name = "Form1"
        Me.Text = "Form1"
        Me.ResumeLayout(False)

    End Sub

#End Region
    Private WithEvents taskbarNotifier1 As TaskBarNotifier
    Public Sub tbn()
        With taskbarNotifier1
            .CloseButtonClickEnabled = 1 'checkBoxCloseClickable.Checked
            .TitleClickEnabled = 0 'checkBoxTitleClickable.Checked
            .TextClickEnabled = 0 'checkBoxContentClickable.Checked
            .DrawTextFocusRect = 1 'checkBoxSelectionRectangle.Checked
            .KeepVisibleOnMouseOver = 1 'checkBoxKeepVisibleOnMouseOver.Checked
            .ReShowOnMouseOver = 1 'checkBoxReShowOnMouseOver.Checked
            .Show("Test", tekst3(), Integer.Parse(200), Integer.Parse(9000), Integer.Parse(3000))
        End With
    End Sub

    Function tekst3()
        Dim ligaen As String
        If Now.Hour < 3 Then
            Dim dd As DateTime = Now
            dd = DateAdd(DateInterval.Hour, -3, dd)
            tekst3 = SelectRows("select * from pppppp where year(begynd) = " & Year(dd) & " and MONTH(begynd)=" & Month(dd) & " and DAY(begynd)=" & dd.Day & " and HOUR(begynd)>=" & Hour(dd) & " and year(begynd) = " & Year(Now) & " OR MONTH(begynd)=" & Month(Now) & " and DAY(begynd)=" & dd.Day & ligaen, "resultater")
        Else
            tekst3 = SelectRows("select * from ppppp where year(begynd) = " & Year(Now) & " and MONTH(begynd)=" & Month(Now) & " and DAY(begynd)=" & Now.Day & " and HOUR(begynd)>=" & Hour(Now) - 3 & "", "resultater")
        End If
    End Function
    Function SelectRows(ByVal mySelectQuery, ByVal myTableName)
        Dim myConnectionString As String = "DATABASE=sport;SERVER=xxx.xxx.xxx.xxx;User Id=xxx;Password=xxx;Allow Zero Datetime=True;"
        Dim streng As String
        Dim myConn As New MySqlConnection(myConnectionString)
        Dim myDataAdapter As New MySqlDataAdapter
        myDataAdapter.SelectCommand = New MySqlCommand(mySelectQuery, myConn)
        Dim cb As MySqlCommandBuilder = New MySqlCommandBuilder(myDataAdapter)
        myConn.Open()
        Dim MyDataReader As MySqlDataReader
        Dim MySqlCommand As MySqlCommand = New MySqlCommand(mySelectQuery, myConn)
        MyDataReader = MySqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
        While MyDataReader.Read()
            streng = streng & MyDataReader.Item("xxx") & " | " & MyDataReader.Item("yyy") & " | " & MyDataReader.Item("zzz") & " - " & MyDataReader.Item("æææ") & vbCrLf
            Console.WriteLine(streng)
        End While
        myConn.Close()
        SelectRows = streng
    End Function

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        tbn()
    End Sub
End Class
Avatar billede khs1a Nybegynder
30. maj 2006 - 07:53 #1
1. Placer en timer på formen
2. i properties sætter du hvorlang tid i ms (1000 = 1 sec)der skal gå mellem den kaldes.
3. dobbelt klik på timeren på formen. I den sub som visual studio laver sætter du noget logic ind der tæller en global variabel ned fra 59 til 0 når den er nul kalder du din function.
4. Husk at initialisere den globale variabel samt starte timeren.

eks. på timer sub :
dim pTicks as integer = 59
  Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
    pTicks -= 1
    If pTicks <= 0 Then
        Timer1.Stop()
        tbn()
        pTicks = 59
        Timer1.Start()
      End If
      System.Windows.Forms.Application.DoEvents()
  End Sub
Avatar billede morch Nybegynder
30. maj 2006 - 08:11 #2
Det er ikke sådan, at du kunne smide det ind i den kode jeg har vist foroven?

Mvh

Morch
Avatar billede khs1a Nybegynder
30. maj 2006 - 08:19 #3
Trixet er at placere timeren på formen så gør visual studio resten
når du dobbelt klikker på timeren opretter visual studio sub for dig.
så skal der blot tilføjes kode som vist ovenfor.
hvis timeren skal starte nå programmet starter sættes enabled = true i properties.
Avatar billede morch Nybegynder
30. maj 2006 - 08:32 #4
Godmorgen! hvor er jeg dog langsom - nu fattede jeg det - jeg går ud og laver noget stærkere kaffe.

Kast et svar så jeg kan kyle nogle point i nakken af dig :-)

Mvh

Morch
Avatar billede morch Nybegynder
26. november 2007 - 09:28 #5
luksvar