Avatar billede dranzer Nybegynder
28. maj 2006 - 18:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent Wav fil fra Resources hjælp

Hej..

Jeg har et billeder her hvor jeg beskriver hvad mit problem er, fordi ellers ville det være for svært for mig at forklare.. ;o)

http://www.online-net.dk/SangFraResources.JPG

På forhånd tak ;o)
Avatar billede dranzer Nybegynder
29. maj 2006 - 09:50 #1
Så nu er jeg kommet lidt vidre fandet noget på nettet og forsøget at bruge det.

Her:  http://www.gringod.com/2005/01/21/playing-a-wav-from-a-resource-in-vbnet/

Men så prøvet jeg og gøre som de beskriver der inde. Men der der kommer bare ingen lyd.

Det her ligge i Sound.vb

Imports System
Imports System.Runtime.InteropServices
Imports System.Resources
Imports System.IO
Public Class Sound

    Private Shared SND_ASYNC As Integer = 1
    Private Shared SND_MEMORY As Integer = 4

    Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As Byte(), ByVal hModule As Integer, ByVal dwFlags As Integer) As Integer

    Public Shared Sub PlayWavResource(ByVal wav As String)

        ' get the namespace
        Dim strNameSpace As String = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetName().Name.ToString()

        ' get the resource into a stream
        Dim resourceStream As IO.Stream = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream(strNameSpace + "." + wav)
        If resourceStream Is Nothing Then Exit Sub

        ' bring stream into a byte array
        Dim wavData As Byte()
        ReDim wavData(CInt(resourceStream.Length))
        resourceStream.Read(wavData, 0, CInt(resourceStream.Length))

        ' play the resource
        PlaySound(wavData, 0, SND_ASYNC Or SND_MEMORY)
        Sound.PlayWavResource("Sound.wav")
    End Sub
End Class

Og her er så et billede af hvordan jeg har gjort det:

Jeg har ikke skrevet noget i Form1.vb.

Jeg tvilvet lidt på hvor Sound.PlayWavResource("Sound.wav") skulle ligge?

Er der nogen der kan hjælpe nu??? ;o)
Avatar billede dranzer Nybegynder
29. maj 2006 - 09:53 #2
He he ups glemet lige linket:

http://www.online-net.dk/Resources.JPG
Avatar billede dranzer Nybegynder
03. juni 2006 - 22:34 #3
Tråden er lukket!!!