Avatar billede asgrone Nybegynder
27. maj 2006 - 18:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemer med resize script

Hej
Jeg har en del problemer med mit resize script. Det vil godt virke på min lokale computer, men på serveren laver det billeder som mest minder om gif billeder med meget få farver (eks. her: http://abilddyreklinik.dk/sider/billeder_store/1148745520.jpg)
Jeg vil derfor gætte på at det noget med gdLib versionerne, men er der noget jeg kan rette i koden så det virker?

Koden:
    function resizeWH($maxWidth, $maxHeight, $stretch=FALSE)
    /*
    resizes an image accordingly to fit the maxWidth and maxHeight.
    By default it retains proportions. If however stretch is set to TRUE it
    will stretch the image to the maxWidth and maxHeight.
    */
    {
        if (!$this->image) {
            return FALSE;
        }
        $oldWidth = imageSX($this->image);
        $oldHeight = imageSY($this->image);
        $newWidth= $maxWidth;
        $newHeight= $maxHeight;
        if (!$stretch) {
            $ratio = $oldWidth / $oldHeight;
            if (($maxWidth  / $maxHeight) < $ratio) {
                $newHeight = ($oldHeight / ($oldWidth / $maxWidth));
            } else {
                $newWidth = ($oldWidth / ($oldHeight / $maxHeight));
            }

        $imageNew = ImageCreateTrueColor($newWidth, $newHeight);
        imagecopyresized($imageNew, $this->image, 0, 0, 0, 0, $newWidth, $newHeight, $oldWidth, $oldHeight);
        imageDestroy($this->image);
        $this->image = $imageNew;
        return TRUE;
    }
Avatar billede coderdk Praktikant
27. maj 2006 - 18:26 #1
Prøv at bruge imagecopyresampled i stedet for imagecopyresized
Avatar billede asgrone Nybegynder
27. maj 2006 - 18:42 #2
mangetak det løste mit problem..
man bruger en hel dag på at regne det ud selv, og så kan man få et svar på 5 minutter her på eksperten.. en dejlig side!
Avatar billede coderdk Praktikant
27. maj 2006 - 19:02 #3
Ja det er godt :)