Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2006 - 23:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

@ServerName + Rename field

Hej,

2 sikkert nemme spørgsmål for jer.

Når jeg i et ComputedText bruger @ServerName for jeg ikke et result, hverken Local eller på Server, sikkert mig der gør noget galt. Jeg ville nemlig gøre brugeren opmærksom på om personen arbejde Lokalt eller direkte på serveren.

En anden ting, kan jeg med en rutine eller lign., få renamet et field, jeg har allerede fået oprettet dokumenter med det forkerte navn og jeg ville jo helst have de oplysninger med over i det nye felt nemt.

På forhånd tak.

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
27. maj 2006 - 07:51 #1
Lav en agent
SELECT OldName != "";
FIELD NewName := OldName;
FIELD OldName := @DeleteField
Avatar billede jogii Nybegynder
29. maj 2006 - 07:22 #2
Vedr. Servernavnet, så skal du anvende @DbName[1] istedet. Eller
Avatar billede jogii Nybegynder
29. maj 2006 - 07:22 #3
@Subset(@DbName; 1)
hvis det er N5
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 08:59 #4
Hvis jeg bare bruger @DbName[1] i en ComputedText for jeg ingen text ud af den. Bare blankt.
Avatar billede yeager Nybegynder
29. maj 2006 - 09:20 #5
Ang. DbName - er den ikke blank fordi den er lokal ?
Avatar billede jogii Nybegynder
29. maj 2006 - 10:06 #6
Jo, blank er definitionen på "lokalt". Så hvis databasen du tester på ligger i det personlige databibliotek, så vil den vise blank. Hvis databasen ligger på en server, så har du et andet problem.

Her er koden jeg anvender til det samme formål som du ønsker. Den er placeret på en Page som vises via et FrameSet:

_server := @DbName[1];
"on " + @If(_server = ""; "Local"; "server " + @Name([CN]; _server))
Avatar billede jogii Nybegynder
29. maj 2006 - 10:07 #7
Hvis du anvender locale variable, husk at du skal bruge := og ikke kun =. Det kan tage timer/dage at finde den slags fejl, selv for nørder :-)
Avatar billede yeager Nybegynder
29. maj 2006 - 10:21 #8
Jeg bruger også page modellen som jogii skriver om flere steder.
Derudover har jeg også lavet lokal/server visningen i windows titel på nogle db'er.
Ofte bruger jeg kun at skrive noget hvis den er lokal - hvis den er på en server, og det er underordnet for bruger hvilken, så skriver jeg ikke noget.
MvH
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 10:47 #9
Takker for begge løsninger
Avatar billede jogii Nybegynder
29. maj 2006 - 10:51 #10
fandt du fejlen?
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 12:16 #11
Jeg brugte din løsning kl. 10:06:23 idag, så stod der pænt Local. Problemet har nemlig været at min installation til tider når jeg er der hjemme slår alt over på Local da den lige pludselig ikke kan finde serveren.