Avatar billede kned Nybegynder
25. maj 2006 - 13:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sessions

Hej alle,

Har et irriterende problem: http://iistest.noea.dk/norbak/frokenblomst/site/

Som I kan se, er det de to første bugs, som er problemet. Linie 19 er simpelthen bare "session_start();". Der køres PHP ver. 5.1.2.

Hele svineriet virker problemfrit på min lokale maskine, men efter jeg har uploadet det til skolens ser det sådan ud.

Any ideas?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
25. maj 2006 - 13:44 #1
Det er fordi at der skrives noget data (fra linie 1) til browseren inden din session_start() køres.

Prøv at smid session_start() i toppen af din side - eller ihvertfald placer den før der skrives data til browseren.
Avatar billede kned Nybegynder
25. maj 2006 - 13:47 #2
Som det første på index.php, includes der en fil, hvor det første i den fil er session_start();
Det kan måske ikke gøres sådan?
Avatar billede kned Nybegynder
25. maj 2006 - 13:49 #3
Haha, genialt :D det måtte man åbenbart ikke ;) Jeg takker for det hurtige svar ;)

Smid et svar, så får du dine velfortjente point :)
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
25. maj 2006 - 17:42 #4
Det må du skam godt. Du kan have alle de inkluderede filer og php kode du vil før session_start(), så længe der ikke skrives noget output til browseren.
Der skal bare ingen tegn være foran dit <?, da det jo logisk nok vil betragtes som output.