Avatar billede overclockdk Nybegynder
25. maj 2006 - 12:02 Der er 1 kommentar

Java forstå europa tegn

Hvordan får jeg ÆØÅ i dette java ?

** Start **

var newsArray=new Array();
var i = 0;

///Developers - Insert news stories here.../////////////////
newsArray[i++]='<strong>Som bruger kan du:</strong>  -- <a href="/apps/redirect.apm/about/news/prarchive/2006/redhat_latin_america.html?rhpage=/index.html/home_news**">Stemme på artikler og nyheder, og komme med din egen personlige mening i en artikel eller en nyhed.</a>';

newsArray[i++]='<strong>Som bruger kan du:</strong> -- <a href="apps/redirect.apm/about/news/prarchive/2006/atos.html?rhpage=/index.html/home_news**">Besvare eller oprette forum indlæg, som andre brugere kan læse eller få glæde af.</a>';

newsArray[i++]='<strong>Som bruger kan du:</strong> -- <a href="/apps/redirect.apm/about/news/prarchive/2006/faa.html?rhpage=/index.html/home_news**">Få din egen personlige profil, hvor du kan udfylde dine hardware informationer, og på den måde vise din HW frem.</a>';

///No need to edit below this line/////////////////

/***********************************************
* Fading Scroller- © Dynamic Drive DHTML code library (www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit Dynamic Drive at http://www.dynamicdrive.com/ for full source code
***********************************************/

var delay = 2500; //set delay between message change (in miliseconds)
var maxsteps=50; // number of steps to take to change from start color to endcolor
var stepdelay=30; // time in miliseconds of a single step
//**Note: maxsteps*stepdelay will be total time in miliseconds of fading effect
var startcolor= new Array(255,255,255); // start color (red, green, blue)
var endcolor=new Array(51,51,61); // end color (red, green, blue)

var fwidth='720px'; //set scroller width
var fheight='1em'; //set scroller height

var fadelinks=0;  //should links inside scroller content also fade like text? 0 for no, 1 for yes.

var ie4=document.all&&!document.getElementById;
var DOM2=document.getElementById;
var faderdelay=0;
var index=0;

//function to change content
function changecontent(){
  if (index>=newsArray.length)
    index=0
  if (DOM2){
    document.getElementById("fscroller").style.color="rgb("+startcolor[0]+", "+startcolor[1]+", "+startcolor[2]+")"
    document.getElementById("fscroller").innerHTML=newsArray[index]
    if (fadelinks)
      linkcolorchange(1);
    colorfade(1, 15);
  }
  else if (ie4)
    document.all.fscroller.innerHTML=newsArray[index];
  index++
}

// Modified by Dynamicdrive.com

function linkcolorchange(step){
  var obj=document.getElementById("fscroller").getElementsByTagName("A");
  if (obj.length>0){
    for (i=0;i<obj.length;i++)
      obj[i].style.color=getstepcolor(step);
  }

var fadecounter;
function colorfade(step) {
  if(step<=maxsteps) {
    document.getElementById("fscroller").style.color=getstepcolor(step);
    if (fadelinks)
      linkcolorchange(step);
    step++;
    fadecounter=setTimeout("colorfade("+step+")",stepdelay);
  }else{
    clearTimeout(fadecounter);
    document.getElementById("fscroller").style.color="rgb("+endcolor[0]+", "+endcolor[1]+", "+endcolor[2]+")";
    setTimeout("changecontent()", delay);

  }

function getstepcolor(step) {
  var diff
  var newcolor=new Array(3);
  for(var i=0;i<3;i++) {
    diff = (startcolor[i]-endcolor[i]);
    if(diff > 0) {
      newcolor[i] = startcolor[i]-(Math.round((diff/maxsteps))*step);
    } else {
      newcolor[i] = startcolor[i]+(Math.round((Math.abs(diff)/maxsteps))*step);
    }
  return ("rgb(" + newcolor[0] + ", " + newcolor[1] + ", " + newcolor[2] + ")");
}

if (ie4||DOM2)
  document.write('<div id="fscroller" style="width:'+fwidth+';height:'+fheight+'"></div>');

if (window.addEventListener)
window.addEventListener("load", changecontent, false)
else if (window.attachEvent)
window.attachEvent("onload", changecontent)
else if (document.getElementById)
window.onload=changecontent

** slut **
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. maj 2006 - 12:15 #1
Dette er javascript, ikke Java. De har intet tilfælles ud over sammenfaldet i navnene. Prøv at flytte spørgsmålet til (D)HTML kategorien.